És indiscutible que la innovació, impulsada especialment pels avenços tecnològics, és un pilar fonamental de l'èxit empresarial. No obstant això, una aposta decidida per la innovació requereix una forta inversió en recursos i talent, cosa que en qualsevol sector només organitzacions amb una base sòlida i una clara estratègia poden afrontar. En el cas del sector financer, és important tenir entitats fortes i solvents que apostin per la innovació.
BBVA, amb els seus 167 anys d'història, és un exemple clar de com la innovació ha estat clau per consolidar-se com una de les entitats líders en el seu sector, anticipant-se contínuament a les noves tendències. L'aposta per la innovació i el talent ha permès a l'entitat, a més de créixer, oferir la millor experiència als clients, sorprenent amb noves funcionalitats i garantint la màxima seguretat en cada interacció.
“Al llarg de la meva trajectòria a BBVA he vist com la innovació ha transformat el sector financer, i nosaltres sempre ho hem viscut com una oportunitat”, destaca Yolanda Martínez Bajo, directora de Talent i Cultura de BBVA a Espanya. Aquest compromís de l'entitat es reflecteix en la inversió anual que fa BBVA, que puja a més de 1.000 milions d'euros a Espanya, més de 3.000 milions a nivell global. I és que per a la directora de talent i cultura de BBVA a Espanya, estar a l'avantguarda de la innovació requereix una inversió significativa, ja que la tecnologia és fonamental per poder-se adaptar a les noves demandes del mercat i “avançar de manera confiada cap a un futur ple d'oportunitats”.
Tot i això, la tecnologia, per si sola, no és suficient per mantenir un avantatge competitiu. El veritable diferencial rau en el talent humà que sap com aprofitar aquestes eines tecnològiques. Per a la directora de talent i cultura del BBVA a Espanya és la raó de ser de l'àrea que dirigeix: “A BBVA hem integrat moltes cultures, som la suma de moltes entitats, però sempre hem tingut una màxima: la de treballar per atraure i fidelitzar el millor talent”, assenyala. Aquesta màxima s'ha posat especialment de manifest a Catalunya, on la integració d'entitats com CatalunyaCaixa i Unnim s'ha basat en la competència professional i el mèrit. De fet, prop del 80% de la plantilla de l'entitat a Catalunya procedeix de totes dues entitats.