Els serveis rurals de Correos porten la connectivitat fins a l'últim racó
Es preveu tancar el 2022 amb una xifra pròxima al milió d’entregues i serveis
El servei de Correos en l’entorn rural està creixent gradualment tant en quantitat d’entregues i gestions com en diversitat de solucions per a aquelles persones que viuen en entorns més allunyats de les xarxes d’atenció. Es preveu tancar el 2022 amb una xifra pròxima al milió d’entregues i serveis, gràcies a la tasca dels més de 6.000 carters i carteres rurals i al suport tecnològic de més de 22.000 nous dispositius portàtils.
“No creiem en l’Espanya buidada"
Com a servei públic, Correos no es rendeix ni assumeix el concepte recorrent de l’Espanya buidada, i ho demostra cada dia a través de l’esforç vocacional dels 6.011 carters i carteres rurals que s’acosten fins a l’últim racó de la nostra geografia.
La consigna és clara: allà on hi hagi un ciutadà, arribarà Correos per atendre les seves necessitats, estenent els serveis.
Les xifres que ho confirmen
Amb un promig de més de 115 carters i carteres rurals per província, només en els primers mesos del 2022 es van realitzar 404.300 operacions a domicili per part dels 6.011 col·laboradors sobre el terreny, així com en les oficines auxiliars de la xarxa. Es va arribar a una mitjana de més de 67 operacions per carter en entorns de baixa densitat de població, cosa que exigeix desplaçaments molt més llargs que les que es fan en nuclis poblacionals més habitats.
Servei i tecnologia
Si bé el principal patrimoni són les persones, el seu servei, les seves visites i el contacte amb els nostres habitants, sens dubte el suport de la tecnologia és fonamental per habilitar, facilitar i dinamitzar un ampli ventall de serveis, que s’amplia de manera continuada en una tasca constant d’escolta i estudi de les persones que viuen en entorns més aïllats. La falta de serveis físics, la llunyania de les oficines d’atenció i el difícil accés a eines que són quotidianes per als ciutadans urbans es tradueix, en cadascun dels casos, en un nou objectiu per a Correos, que ja facilita la vida dels seus usuaris a través de diversos serveis de gestió, com ara tràmits amb la DGT, pagament de tributs, serveis de gestió de llum i telefonia, assegurances i fins i tot l’accés a la compra de bitllets de tren.
La tecnologia que possibilita la realització d’aquests serveis creix de manera constant en accessos i utilitats. Actualment, es xifren en 22.000 els nous dispositius portàtils (PDA) que faciliten la connectivitat i la classificació de paqueteria.
Digui-ho en una frase
Els serveis rurals de Correos posen el món a les teves mans i porten el teu món a les dels teus contactes.