El Saló Ocasió escalfa motors per a una edició de rècord: més vehicles i més espai expositiu
Del 22 al 26 de novembre, el recinte que Fira de Barcelona té a Montjuïc tornarà a convertir-se en el concessionari més gran de vehicles seminous de Catalunya, amb més de 2.500 vehicles exposats de 40 marques diferents, 14.000 metres quadrats de superfície i bones perspectives de vendes.
Quan va arribar la pandèmia, les vendes de cotxes d'ocasió a Catalunya van frenar-se en sec. Per un cantó, la mobilitat de la major part de la ciutadania es va reduir dràsticament i, per tant, la demanda de vehicles va caure en picat. Per l'altra, empreses de lloguer de vehicles i companyies amb flota pròpia van decidir aturar la renovació periòdica dels seus cotxes. Tres anys després, però, el sector del vehicle seminou ha accelerat i les xifres de vendes ja han igualat les d'abans de la pandèmia: aquest mes d'octubre es van vendre 35.855 turismes i SUV a Catalunya, un 63% més que el mateix mes de l'any anterior, segons dades de la Patronal Catalana de la Distribució d'Automoció (Fecavem). En total, aquest 2023 ja s'han segellat 255.813 transaccions, que representen un augment d'un 20% en comparació amb el mateix període de l'any passat.
Enmig d'aquest context de recuperació i de bones perspectives, el palau número 8 del recinte que Fira de Barcelona té a Montjuïc tornarà a convertir-se en el concessionari més gran de cotxes seminous de Catalunya. Serà del 22 al 26 de novembre, amb la celebració de la 41a edició del Saló Ocasió, organitzat per Fira de Barcelona amb el suport del Gremi del Motor i Fecavem. Durant cinc dies, el certamen posarà a disposició dels visitants 2.500 vehicles de 40 marques diferents en una zona expositiva de 14.000 metres quadrats nets. Es tracta de bones
xifres: l'espai que ocuparà el saló ha crescut un 17% i també ho ha fet el nombre de cotxes que s'hi podran veure: n'hi haurà un 25% més, des d'utilitaris fins a unitats prèmium, majoritàriament de quilòmetre zero, però també de gerència, de demostració, de cortesia i d'empresa.
El moment dels seminous
"En un context econòmic en el qual els preus es mantenen alts, adquirir un vehicle de segona mà a un preu més competitiu que un de nou, però amb totes les garanties, és una alternativa més convenient que mai", adverteix Jaume Roura, president del Saló Ocasió. En aquest sentit, Roura ha fet una crida perquè tothom qui estigui pensant a comprar-se un cotxe tingui en compte els vehicles seminous. "Si s'apropen al saló, hi trobaran una oferta variada i completa, amb descomptes importants i entrega immediata", destaca.
Alhora, per tal de garantir l'estat de tots els vehicles i que es podran posar en circulació al moment, el Saló Ocasió ha anunciat que tot el catàleg de vehicles exposats comptaran amb la garantia d'un concessionari i seran revisats per TÜV Rheinland, una de les companyies líders mundials en comprovació i verificació.
La sostenibilitat, també a l'Ocasió
Amb l'objectiu de complir amb les exigències mediambientals del sector, la sostenibilitat també serà un concepte molt rellevant en l'edició d'enguany del Saló Ocasió. Així, tots els vehicles que s'hi exposaran, tindran, com a mínim, l'etiqueta ambiental C de la Direcció General de Trànsit (DGT). Es tracta del distintiu que permet circular sense cap restricció per les zones de baixes emissions que s'estan implantant en diversos municipis catalans, com a la ciutat de Barcelona.
En aquest sentit, els 14.000 metres quadrats nets d'exposició s'ompliran amb models de vehicles amb motors híbrids, híbrids endollables, elèctrics i de gasolina. També n'hi haurà de dièsel, però en menor quantitat. Entre les 40 marques que hi tindran presència, hi destaquen Abarth, Aiways, Alfa Romeo, Audi, Citroën, Cupra, Dacia, DS Automobiles, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Lotus, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo, i Volkswagen, entre d’altres.
Un saló més digital
Més enllà de la sostenibilitat, la digitalització serà un altre dels pistons que farà moure la 41a edició del Saló Ocasió. Per tal d'avançar cap a un model de certamen més digitalitzat, la cita ha unit esforços amb el Gremi del Motor per crear la pàgina web www.portalsalonocasion.com. Aquest espai inclourà una selecció dels vehicles exposats al saló amb una gran varietat d'informació: des de fotografies i detalls del seu equipament fins a dades de la motorització, l'etiqueta energètica i el preu de venda. A través del mateix portal, també es podrà sol·licitar una cita amb l’equip comercial dels expositors per poder veure de primera mà el vehicle durant la celebració de l’esdeveniment.
Amb l’objectiu d’impulsar una mobilitat més sostenible, el Saló Ocasió ha creat un espai dedicat exclusivament al cotxe d’ocasió elèctric que complementarà l’oferta present a l’àrea expositiva del Palau 8. S’ubicarà a la Plaça de l’Univers i estarà format per una selecció de cotxes 100% electrificats, que els visitants podran conduir per la muntanya de Montjuïc (de dimecres a dissabte). A banda, dels preus més competitius que ofereixen els models de segona mà, tots el vehicles d’ocasió elèctrics de menys de 12 mesos d’antiguitat també poden gaudir de les ajudes del pla Moves III de fins a 7.000 euros de descompte.
XIFRES
41 edicions
2.500 vehicles en venda
14.000 metres quadrats nets d'exposició