Contingut patrocinat

Present i futur dels despatxos professionals: conclusions del 'Baròmetre de l’Assessoria 2024'

L’estudi elaborat per Wolters Kluwer posa en valor la digitalització per al creixement del sector

Redacció
3 min
La digitalització s’erigeix com un element clau per al creixement del sector

BarcelonaEl sector dels despatxos professionals es troba en un moment de creixement i transformació profunds, tal com reflecteix el Baròmetre de l’Assessoria 2024, elaborat per Wolters Kluwer Tax & Accounting Espanya a partir d’una enquesta realitzada a assessors.  Aquest informe, que arriba a la seva tercera edició, destaca la transició del rol tradicional de l’assessor cap a una funció més consultiva, impulsada per l’adopció creixent de tecnologies que milloren la productivitat i l’eficiència dels despatxos professionals.

L’estudi revela un creixement constant del sector en nombre de clients i facturació, resultat directe de la digitalització i la implantació de solucions tecnològiques avançades. Aquestes eines no només contribueixen a optimitzar els processos, sinó que també transformen el despatx professional en un actor estratègic per als seus clients, majoritàriament petites i mitjanes empreses.

El 70% dels despatxos han augmentat el seu nombre de clients.

Així, el Baròmetre de l’Assessoria 2024 subratlla que el 2023 ha estat un any positiu per al sector: el 70% dels despatxos han augmentat el seu nombre de clients, un 8,8% més que l’any anterior, i el 64,1% han registrat un increment en la facturació. Aquestes xifres reflecteixen una tendència a l’alça que es preveu que continuï el 2024. A més, el 25% dels despatxos han experimentat canvis estructurals importants, sigui per fusions o per adquisicions o vendes de carteres de clients.

La digitalització s’erigeix en un element clau per al creixement: el 58% dels assessors la consideren “molt important” i el 19,8% ja es defineixen com a despatx totalment digitalitzat. Les solucions de nòmina (74,8%), de signatura electrònica (65,6%) i de comptabilitat (64,5%) són les eines més utilitzades actualment, però els assessors també destaquen la importància de la intel·ligència artificial i les plataformes de gestió documental per impulsar la productivitat i modernitzar els seus serveis.

La transformació tecnològica és un dels principals reptes de futur.

Aquest any, atesa la transcendència dels canvis legals en facturació que properament entraran en vigor arran de la Llei Antifrau i la Llei Crea i Creix, Wolters Kluwer ha consultat els despatxos professionals sobre aquestes normatives que, a conseqüència de les obligacions que comporten en la digitalització del procés de facturació, representaran un impuls sense precedents per a la transformació digital del teixit empresarial. Les conclusions refermen aquesta hipòtesi sobre la importància de les noves normes: el 73,8% dels despatxos professionals ja coneixen aquestes normatives, i més de la meitat recomanen als seus clients la implementació de software de facturació per adaptar-se als nous requisits legals. A més, el 36,1% ja proporcionen assessorament als seus clients sobre l’impacte de les noves lleis en els seus processos de facturació i el 35,5% creuen que les solucions de facturació seran les més demanades en un futur immediat.

Reptes de futur

Finalment, els assessors també apunten que la transformació tecnològica, l’adaptació a les necessitats dels nous clients i la diferenciació dels serveis són els principals reptes de futur. El 53,7% dels enquestats consideren que la transformació tecnològica del despatx és una prioritat, mentre que el 46,5% posen l'accent en les necessitats que plantegen les noves generacions de clients. A més, el 40,2% destaquen la importància de trobar nous serveis que els permetin diferenciar-se de la competència o dels serveis que ofereix l'administració pública. Aquests canvis requeriran una aposta decidida per la innovació per part dels despatxos que vulguin mantenir-se competitius en un sector en plena evolució.

L’adaptació a les necessitats dels nous clients i la diferenciació dels serveis són un gran valor afegit.

Aquestes són algunes de les conclusions de la tercera edició del Baròmetre de l’Assessoria, que ha comptat amb la participació d’experts destacats com Pilar Roch, directora general d’AMETIC, i Jordi Arrufí, de la Mobile World Capital Barcelona, així com les assessories Actium Consulting, Culebras Assessors, RSBizz, CE Consulting i Addwill Partners, que han aportat la seva visió sobre els reptes i les oportunitats que afronta el sector.

Wolters Kluwer presentarà les conclusions d’aquesta tercera edició del Baròmetre de l’Assessoria el pròxim 1 d’octubre al Foro Asesores, un esdeveniment de referència  per al sector que aquest any reunirà al Palau de Congressos de Barcelona experts i assessors per compartir les principals tendències en la transformació dels despatxos professionals abordant temes d'innovació, tecnologia, actualitat normativa, nous models de negoci i estratègies de creixement.

stats