Així com va passar al principi de l’ús de la bici a l’espai públic, el patinet sovint entra en conflicte amb la resta d’agents de mobilitat activa –sobretot els vianants–. Segons Núria Pérez, aquest conflicte posa de manifest que la major part de l'espai viari està encara assignat al trànsit motoritzat, de manera que resoldre aquest problema és un bon argument per equilibrar l'espai públic en favor dels sistemes de mobilitat amb menys externalitats.
Des del punt de vista de la salut és millor la mobilitat activa, caminar i anar amb bici –encara que sigui elèctrica perquè pedales–. Des de l’IERMB recorden que la inactivitat és un problema greu de la societat i per això és més saludable promoure desplaçaments que impliquin exercici físic. “No podem oblidar que la majoria de patinets són elèctrics”, apunta Pérez.
L’ús del patinet es concentra a la capital i en entorns més densos com la conurbació barcelonina. Fins ara la quota modal de la bici i el patinet és comparable a l’entorn metropolità, però en canvi a la capital és superior l’ús de la bici que del patinet. El fet que el patinet sigui un vehicle fàcil de transportar, permet molta flexibilitat en el seu ús i facilita el binomi patinet-transport públic. “A vegades és complicada la combinació del transport públic amb altres mitjans, però amb el patinet resulta més ràpid. És un bon aliat per ampliar l’escala territorial de la teva mobilitat amb modes sostenibles”, apunten des de l’IERMB. Tot i això, la majoria d’usuaris del patinet ja provenen de modes sostenibles, hi ha poca substitució modal del vehicle privat. Fins ara el patinet està cobrint una mobilitat de proximitat i eminentment urbana.
Un inconvenient habitual, tot i dependre de la gestió que es fa de la mobilitat, és l’incompliment de la normativa vigent en relació amb les velocitats permeses o les vies per on poden circular, entre altres. En aquest context, es proposa establir més sistemes de control pel que fa al compliment de les ordenances de mobilitat, així com l'establiment de mecanismes perquè els seus usuaris siguin coneixedors de la normativa de circulació.
Fins ara en l’ús dels patinets elèctrics hi ha menys biaix de gènere que amb altres mitjans de transport com la bicicleta i la moto, són usuaris més joves i la majoria (40%) dels desplaçaments els fan persones nascudes a l’estranger.