McDonald's Espanya, aliada del desenvolupament sostenible
La coneguda companyia de restaurants treballa per incidir de manera positiva en les comunitats on està present, tant amb iniciatives ambientals com socials
Si pensem en McDonald's, el primer que ens ve al cap són les seves hamburgueses, que, des que es va fundar el 1940 a Califòrnia, s'han distribuït per tot el món. I encara que el servei, la comunitat, la integritat, la inclusió i la família són els quatre principis bàsics que caracteritzen la seva filosofia empresarial, la marca també treballa per impactar de manera positiva a les comunitats on opera. I ho fa fomentant una connexió autèntica entre empleats, clients i entorn, ja que considera que liderar amb propòsit implica anar més enllà dels objectius financers.
Per aquest motiu, cal destacar el compromís de McDonald's Espanya amb la sostenibilitat i la responsabilitat social, reflectit en iniciatives com el projecte Big Good. Engegat el 2020, el seu objectiu és enfortir i mostrar el seu compromís al sector agrari espanyol. En aquest sentit, l'empresa ha aconseguit que, gràcies a aquesta iniciativa, més del 70% dels ingredients de la cistella de compra provinguin d'agricultors i ramaders locals. Això, a més de garantir frescor i qualitat en l'elaboració dels àpats, dona suport al desenvolupament econòmic rural, redueix la petjada de carboni i enforteix les comunitats locals.
McDonald's Espanya, a més, també promou la neutralitat climàtica per al 2050. Aquest avenç es duu a terme amb mesures com l'ús actual d'energies renovables en més del 95% dels seus restaurants, l'objectiu d'utilitzar envasos 100% renovables, reciclats o certificats per al 2025 i la instal·lació de més de 150 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics. Aquestes accions no només beneficien el medi ambient, sinó que també fomenten noves oportunitats a les comunitats locals properes als restaurants d'aquesta marca.
El compromís de McDonald's no es limita al medi ambient i la sostenibilitat, sinó que va un pas més enllà. A través de la Fundació Infantil Ronald McDonald, des del 2002 ofereix suport a més de 18.000 famílies amb fills que pateixen problemes greus de salut i necessiten rebre tractament en hospitals lluny de casa seva. Ho fa mitjançant les cinc cases que té repartides per tot Espanya i les quatre sales familiars Ronald McDonald de diferents hospitals, que permeten a les famílies estar unides en moments molt difícils.
Aquest suport a les famílies a través de l'allotjament és possible gràcies als col·laboradors, però també gràcies a la celebració del McHappy Day. Amb aquesta iniciativa solidària, McDonald's destina el 100% del que recapta en un dia per les vendes de la seva icònica hamburguesa Big Mac a la Fundació Ronald McDonald. Aquest any, l'esdeveniment va tenir lloc el 6 de desembre, jornada en què es van recaptar 540.000 euros amb aquestes vendes i amb la dels peluixos solidaris que es van posar a disposició dels clients per a l'ocasió.
D'altra banda, McDonald's Espanya també impulsa l'economia i la generació d'ocupació de qualitat a través de més de 625 restaurants al nostre país. L'empresa és una de les principals ocupadores a nivell espanyol i genera més de 26.000 llocs de treball directes i 60.000 d'indirectes. Aquest compromís el compleix mitjançant una cultura que garanteix el bon ambient de treball, la flexibilitat, la formació i el desenvolupament professional, i mitjançant principis que han acompanyat sempre la marca, com són la diversitat, l'equitat i la inclusió.
La icònica marca reconeix que el lideratge amb propòsit, com el que practica, no és un destí, sinó un camí continu, ja que les empreses han de prendre decisions diàriament que no només beneficiïn les seves operacions, sinó que també contribueixin de manera positiva a la societat . Per això, McDonald's Espanya vol donar exemple de com una companyia global també pot actuar de manera local liderant amb responsabilitat i deixant un llegat positiu a les persones i comunitats on opera.