L’ecosistema esportiu, cada cop més complex

La professionalització de la pràctica esportiva ha afavorit l’aparició de disciplines com el 'management', el dret i el màrqueting esportius

La UVic incorpora el màster en Sport Management & Marketing
2 min

L’esport professional es nodreix d’un gran nombre de figures clau. No només parlem de jugadors o esportistes, entrenadors i resta del cos tècnic, clubs, federacions i equipaments esportius, sinó també d’agents, empresaris esportius, gestors d’esdeveniments i encara més professionals de la indústria de l’esport que vetllen pel seu correcte funcionament. Un ecosistema que necessita uns perfils també professionalitzats que, al seu torn, s’hagin format en modalitats com el dret esportiu, una disciplina que dona lloc a una de les noves titulacions de màster que engega el curs vinent la URL. Es tracta del màster en Pràctica de Dret Esportiu Internacional, el qual permet especialitzar-se en la gestió dels aspectes legals relacionats amb l’esport.

Des de la URL apunten que la nova titulació, impartida a la Facultat de Dret Esade-URL, pretén formar “experts amb capacitats per assessorar en temes legals tant les entitats esportives com els agents i intermediaris en la contractació, així com els esportistes”. A més, prossegueixen, “prepara els estudiants perquè aprenguin tot allò que necessiten saber sobre les institucions esportives internacionals: les seves normes, funcionament i principis ètics”. Tot això a partir d'“un enfocament internacional per impulsar la carrera de l’alumnat en el dret esportiu i la metodologia learning by doing, en què els estudiants simulen el dia a dia d’un despatx resolent casos reals a través de les litigacions”.

Sports Analytics

Un altre nou màster en la matèria que incorpora en aquest cas la UVic-UCC és el màster en Sport Management & Marketing. Es tracta d’un màster propi que, tal com apunten els responsables, proporciona la formació clau “per conèixer en profunditat el negoci de l’esport, fent èmfasi en comportament dels consumidors, experiència de client, gestió d’esdeveniments, instal·lacions i projectes de turisme esportiu i màrqueting digital aplicat al sector”. El títol combina sessions presencials, en línia i cinc visites a instal·lacions, esdeveniments i projectes de referència, i s’adreça a graduats en ciències de l'activitat física i l'esport, mestre d’educació física, ADE, turisme, periodisme, màrqueting i comunicació empresarial, i publicitat i relacions públiques, així com a professionals de la indústria.

Per acabar, la UPC School impartirà a partir del curs vinent el postgrau en Sports Analytics, dissenyat per la UPC i el Futbol Club Barcelona, i que aporta una nova dimensió al perfil del data scientist, un dels més demanats actualment. Així, el nou postgrau aborda a través d’una orientació específica i aplicada l’anàlisi de dades a gran escala, la qual s'ha convertit tanmateix en un aspecte fonamental per a la presa de decisions també en l'àmbit esportiu. 

stats