Contingut patrocinat
Especials04/03/2023

La llana de roca de ROCKWOOL

Una solució d’aïllament tèrmic, acústic i de protecció contra el foc apta per a la vida moderna i reciclable de manera infinita.

Redacció
i Redacció

El canvi climàtic és urgent i tant els governs com les empreses i els ciutadans comencen a activar mecanismes per fer-hi front. Algunes empreses ja tenen integrada la causa en la seva missió, oferint solucions per preservar el medi ambient. És el cas de ROCKWOOL Peninsular, que treballa per la transició cap a la sostenibilitat del sector de la construcció.

ROCKWOOL Peninsular pertany al grup multinacional danès ROCKWOOL, amb més de 80 anys d’història, i es dedica a la fabricació i comercialització de productes i solucions d’aïllament sostenible de llana de roca. Es tracta d'un aïllant que es crea a partir d’un material natural i abundant, la roca volcànica, la qual es fon a 1.500 ºC i es transforma en productes i sistemes d’aïllament tèrmic, acústic i de protecció contra el foc. Amb aquestes característiques, la llana de roca permet reduir el consum d’energia als habitatges i edificis i estalviar fins a un 70% dels costos energètics. Els productes de llana de roca es presenten com una de les millors opcions a la pujada del preu de la llum i el gas. A més, es tracta d’un material circular perquè es pot reutilitzar infinitament. La Terra genera 38.000 vegades més roques cada any, una característica que la posiciona com una solució sostenible davant els reptes mediambientals.

Cargando
No hay anuncios

Per a ROCKWOOL, la sostenibilitat és la base de la seva filosofia com a empresa i per això fa més de vint anys que treballa en aquesta direcció, amb un gran equip de més de 200 professionals de primer nivell entre les oficines de Barcelona i la planta de producció de Caparroso, a Navarra. Miguel Ángel Gallardo, Business Unit Director de ROCKWOOL Peninsular, afirma que “la descarbonització de l’economia és una qüestió que no es pot prorrogar": "A ROCKWOOL proporcionem solucions de construcció sostenibles que representen una opció viable davant la problemàtica del canvi climàtic, però també procurem reduir el consum d’energia en els nostres processos de producció per garantir un estalvi més gran”.

Cargando
No hay anuncios

ROCKWOOL va ser una de les primeres empreses que es va comprometre a contribuir activament als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, incorporant-los als objectius del grup per mesurar de manera quantificable els avenços i les fites de la companyia. ROCKWOOL s’ha compromès amb l'ODS 2 (zero fam), 3 (salut i benestar), 6 (aigua neta i sanejament), 7 (energia assequible i no contaminant), 8 (treball decent i creixement econòmic), 9 (indústria, innovació i infraestructura), 11 (ciutats i comunitats sostenibles), 12 (producció i consum responsables), 13 (acció pel clima), 14 (vida submarina) i 17 (aliances per aconseguir els objectius).

Una altra prova de la seva lluita contra el canvi climàtic i del seu treball per assolir un món realment sostenible són els diferents reconeixements que el grup suma pel compromís amb la sostenibilitat i el medi ambient. L’últim, la inclusió en la posició 16 de la classificació "Global 100 Most Sustainable Companies" de la revista Corporate Knights i la primera posició en la categoria de materials de construcció.

Cargando
No hay anuncios

Però, on està indicada la utilització de la llana de roca? Doncs en qualsevol edificació, perquè ROCKWOOL aplica els seus productes tant a infraestructures industrials (fàbriques, centres logístics i magatzems) com a edificis del sector serveis (oficines, centres educatius, hospitals i habitatges), entre altres. Millora aquests espais d’una manera sostenible i significativa, protegint tant la salut de les persones com el medi ambient. Són millores que òbviament es duen a terme també a les seves instal·lacions; per exemple, l’any 2022 van renovar nou de les seves oficines arreu del món i va arribar a reduir un 39% l’energia utilitzada respecte a l’any 2015.

L’empresa, a més, acaba d'impulsar la campanya "By Nature", creada per comunicar les propietats inherents provinents de la primera matèria de la llana de roca, el basalt. Aquest nou posicionament s'orienta a propietaris d’habitatges i edificis i als professionals de la construcció, per demanar que facin tries responsables a l’hora d’escollir els materials.

Cargando
No hay anuncios

Però ROCKWOOL no només té consciència mediambiental, sinó també social per la diversitat i la inclusió. L’any 2022, el 28% de tots els directius en càrrecs intermedis de direcció i executius eren dones, inclòs el 29% de les noves contractacions que es van fer durant l’any. A més, comptem amb una dona a la direcció del grup i dues dones al Consell d'Administració escollides pels accionistes, complint així l'objectiu del 33% de representació femenina per a l’any 2024.

Més informació: www.rockwool.com