Mobile Week connecta la tecnologia amb la ciutadania arreu de Catalunya
Fins al 28 de maig, 16 punts del territori oferiran més de 300 activitats, 500 ponents i 450 hores d’aprenentatge
Per quart any consecutiu, la Generalitat i la Fundació Mobile World Capital Barcelona impulsen la Mobile Week Catalunya, amb l’objectiu de fomentar un espai on la ciutadania connecti amb la tecnologia. Enguany, la Mobile Week Catalunya se celebra a 16 localitats i territoris del país apropant les novetats del món digital en diferents formats i activitats obertes i gratuïtes dirigides a les diferents franges d’edat de la població.
Són més de 300 activitats per a totes les edats, amb 500 ponents arreu del territori i més de 450 hores d’aprenentatge on la ciutadania podrà experimentar, aprendre i reflexionar sobre tecnologia. Amb propostes tan variades com tallers per dotar a la gent gran de competències digitals bàsiques que els donin autonomia en aspectes com la banca electrònica, el comerç electrònic; o robòtica i activitats per als més petits sobre vocacions STEAM; passant per xerrades als adolescents per combatre la desinformació, formacions per a professionals autònoms i PiMEs per digitalitzar el seu negoci i millorar la ciberseguretat, explorar tauletes adaptades per a gent gran per impulsar el seu ús o viure en primera persona nous mons virtuals com pot ser un laboratori de realitat immersiva.
Enguany s’han sumat a la iniciativa Badalona, Centelles, Figueres, Girona, Igualada, La Seu d’Urgell, Lleida, Manresa, Mataró, Mollerussa, Olesa de Montserrat, Ribera d’Ebre, Sant Feliu de Llobregat, Sant Pere de Ribes i Sitges, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, amb uns programes plens de propostes gratuïtes que situen els ciutadans al centre i els fan partícips de la revolució tecnològica.
El programa d’activitats aborda tres grans línies temàtiques com són la garantia dels drets humans a les esferes digitals (incloent-hi privacitat de dades); el foment de l’aprenentatge de com utilitzar les einesdigitals en tots els grups d’edat i de les vocacions entre els joves –específicament entre perfils femenins– per les carreres STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts Gràfiques i Matemàtiques); i l’exploració de les noves eines i mons virtuals en l’àmbit de la cultura i l’entreteniment.
La implicació del territori, element clau per avançar en una societat digital inclusiva
Es tracta d’una aposta clara de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Mobile World Capital Barcelona per fer front a les bretxes digitals i arribar al màxim de ciutadans i ciutadanes d’arreu del país per tal que puguin gaudir, aprendre i reflexionar sobre la transformació digital en el context actual.
El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, assegura que “volem que l’impacte del Mobile World Congress arribi a tot el país. La revolució digital pot ser l’ascensor social d’aquest país si sabem preparar i capacitar la ciutadania, dotem els pobles i ciutats d’infraestructures digitals i impulsem una nova economia digital. No serem un país social si no som també, en la seva totalitat, un país digital”.
Així mateix, la responsable de Mobile Week de Mobile World Capital Barcelona, Cristina Colom, ha reafirmat la necessitat que hi hagi el compromís de tots els actors de la societat per reduir les bretxes digitals i fa una crida per “continuar inspirant, debatent i experimentant com a via per conscienciar i entendre en primera persona els avantatges i reptes que planteja la transformació digital en la nostra societat”.
La tecnologia té cada cop més un paper imprescindible en el nostre dia a dia. De fet, en els últims anys s’ha accelerat de forma notable aquesta dependència i interacció amb el món digital. Només cal veure l’impacte que han tingut les situacions extraordinàries com la pandèmia mundial o la guerra a Ucraïna, que han generat canvis socials de gran transcendència on la tecnologia ha tingut un paper protagonista. I ho fa en les dues cares d’una mateixa moneda: aportant beneficis, oportunitats i serveis però alhora generant riscos, perills o dilemes. En aquest context, iniciatives com la Mobile Week són més rellevants que mai per facilitar coneixements en l’àmbit digital, fomentar la innovació, l’enginy i la creativitat, oferir espais de debat i reflexió i generar pensament crític.