En els seus gairebé 170 anys d’història, BBVA sempre s’ha caracteritzat per la seva capacitat d’avançar-se a les disrupcions tecnològiques, liderant la innovació en el sector. Una vegada més, l’entitat s’ha avançat en l’ús de la intel·ligència artificial per oferir als seus clients un servei cada vegada més personalitzat, convenient, transparent i segur. La implementació de més de 1.100 models d’IA i la signatura d’un acord estratègic amb Open AI han consolidat BBVA com un referent en la integració d’aquesta tecnologia en l’àmbit financer.
La innovació, clau perquè BBVA sigui reelegit com el millor banc d'Espanya
L'entitat financera ha rebut per segon cop el guardó que atorga anualment la prestigiosa revista "The Banker", del grup britànic "Financial Times", per la seva ferma aposta per la innovació, la digitalització i la sostenibilitat.

BBVA ha estat escollit, de nou, com el millor banc d’Espanya. Així ho ha considerat la revista The Banker, del grup britànic Financial Times, que ha tornat a premiar l'entitat espanyola amb el guardó que ja li va concedir el 2022. Ara, l'ha tornat a conquerir i ho ha fet per la seva aposta per la digitalització, la innovació i la sostenibilitat. “Aquest reconeixement és un reflex de l’esforç i la dedicació de tot l’equip de BBVA i ens continua animant a innovar i integrar les darreres tecnologies per oferir un servei diferencial als clients”, assegura Peio Belausteguigoitia, country manager de BBVA a Espanya.
Però, com s'ho ha fet BBVA per ser reconegut com el millor d'Espanya? Els guardons de The Banker es basen en la ponderació de diversos factors: des del lideratge o la capacitat d’innovació tecnològica fins al rendiment financer i l’impacte positiu en els clients i la societat. Valorant les entitats seguint aquests paràmetres, la revista aconsegueix identificar bancs que no només destaquen pel seu rendiment econòmic, sinó també pel seu compromís amb el benestar dels seus clients, el sector financer i la societat en general.
Un banc tecnològic
“El sòlid rendiment de BBVA i la seva contínua inversió en noves tecnologies són destacables, així com el seu objectiu de créixer en el seu mercat domèstic”, destaca Silvia Pavoni, editora en cap de The Banker. I encara hi afegeix un punt més: “solucions enginyoses per millorar l’eficiència i oferir un servei més personalitzat als clients només poden impulsar encara més l’expansió del banc”, destaca. Per la seva banda, José Ramón Vizmanos, responsable de BBVA CIB a Espanya, ha subratllat que “aquest reconeixement fa valdre les eines i tecnologies innovadores que BBVA ha desenvolupat per millorar l’experiència i la vida dels seus clients”.
La publicació britànica també ha reconegut el compromís de BBVA amb el creixement inclusiu atorgant-li el premi global al millor banc en Inclusió Financera a través de la Fundació Microfinances BBVA (FMBBVA). Des de la seva creació el 2007, la FMBBVA ha donat suport a sis milions d’emprenedors amb pocs recursos i ha desemborsat més de 20.000 milions de dòlars en crèdits per al seu progrés i desenvolupament.
A més, la revista ha reconegut el lideratge de BBVA en l'àmbit internacional amb el premi al millor banc en els mercats del Perú i Veneçuela. Aquestes distincions reflecteixen la capacitat de BBVA per adaptar-se a contextos diversos i mantenir un impacte positiu tant en el sector financer com en les comunitats on opera, consolidant-se com un referent en innovació i inclusió social. Finalment, The Banker ha destacat les franquícies que BBVA té al Perú i Veneçuela, que han estat reconegudes amb el guardó al millor banc en aquests dos països.