Indra Group impulsa un futur més segur i connectat
El nou model de marques reforça el posicionament de la companyia com a referent en defensa i tecnologia
BarcelonaIndra va anunciar a la seva junta general d'accionistes un nou model de marques que trasllada al mercat la transformació de la companyia des d'una nova narrativa estratègica i una imatge renovada. L’origen de l’evolució s’ha de buscar en el seu pla estratègic Leading the Future, una proposta enfocada a consolidar la companyia com a referent multinacional en els camps de defensa, aeroespacial i tecnologies digitals avançades.
Com a part d'aquesta evolució cap a un nou model de marques, neix una nova marca corporativa: Indra Group, que projecta l'esperit d'ecosistema de negocis i companyies adoptant un rol més institucional i corporatiu que reforça el posicionament del grup com a referent en defensa i tecnologia. “Aquest model aportarà claredat i coherència, i enfortirà un ecosistema de marques connectades entre elles i potenciarà els nostres quatre negocis fonamentals: defensa, trànsit aeri, espai i tecnologies de la informació”, diu Marc Murtra, president d’Indra.
La nova estratègia de marca posiciona Indra Group en l'avantguarda de la tecnologia per impulsar cada dia un futur més segur i connectat, una missió recollida en el concepte estratègic Tech for the Future.
La narrativa del nou model serveix per impulsar amb força quatre valors corporatius. El primer és la innovació, que permet impulsar un futur més segur i connectat a través de solucions d'avantguarda i d'un equip de professionals especialitzats. El segon és la confiança, que aporta solucions de qualitat amb l'objectiu de construir relacions duradores i de confiança des de la solidesa, el compromís i la fiabilitat. El tercer és la connexió, que activa el poder de la col·laboració connectant idees i solucions i adaptant-se a les necessitats dels clients. El quart és l’anticipació, que transforma experiència i coneixement en solucions avançant-se a les necessitats del futur per a fer-lo més segur i connectat.
La nova narrativa corporativa busca consolidar el posicionament d’Indra Group com a referent en defensa i tecnologia des del seu ecosistema de companyies i negocis, anticipant-se al futur a través de solucions innovadores, relacions de confiança, un ferm compromís amb la sostenibilitat i el millor talent.
Enfortiment de les marques comercials
A nivell comercial, el nou model reforça les seves dues grans marques comercials per liderar els quatre negocis de la companyia. Per una banda, la marca Indra, referent en els sectors de defensa, trànsit aeri i espai. Per l'altra, la marca Minsait, especialitzada en serveis de consultoria de tecnologia de la informació i transformació digital.
A través del concepte estratègic Tech for the Future, Indra Group posa el focus en un territori fonamental, el de la tecnologia que ens prepara per al futur, i l'activa de manera diferencial i rellevant a través de les seves dues marques. D'una banda, des d'Indra posa focus en l'eix de la confiança, a través de la seva pròpia declinació estratègica: Tech for Trust. De l'altra, des de Minsait continua reforçant la seva capacitat de marcar la diferència i generar impacte positiu a través del concepte Tech for Impact.
“La nova identitat de marca, alineada amb l'estratègia de creixement de la companyia, reafirma el nostre compromís a llarg termini amb el creixement, la innovació i l'excel·lència”, analitza José Vicente de los Mozos, conseller delegat del grup.
Un nou símbol unifica el model de marques: representa la connexió entre la tecnologia (obertura) i la defensa (protecció) i és un nexe comú que uneix tots els professionals del grup sota un paraigua gràfic i una visió comuna.
El nou model de marques comparteix un sistema gràfic de precisió que, a través de retícules visibles, nodes i línies característics de visors infogràfics i llenguatges de visualització de dades, transmet ordre i tecnologia. Aquest sistema, al costat d'una tipografia corporativa personalitzada i de les majúscules dels logotips, transmet solidesa, avantguarda i atemporalitat.
El color blau lidera la identitat d'Indra Group i Indra, i en resulta una gamma de confiança, profunda i vitalista, mentre que a Minsait el color porpra transporta a un univers propi que l'ajuda a créixer en el seu lideratge en el sector de les tecnologies digitals avançades.
Diferenciació sostenible
El nou model de marques contribuirà a generar diferenciació sostenible en el mercat, a impulsar el sentit de pertinença i l'orgull pel talent i a garantir claredat i rellevància davant les audiències clau. En definitiva, el nou model de marques activa la missió del grup: impulsar un futur més segur i connectat.
Indra Group, que té presència a 140 països, va ingressar 4.343 milions d’euros durant el 2023. La companyia va invertir 373 milions d’euros en R+D durant l’any passat. La seva xifra d’empleats supera els 57.000.