Hub Delivery, un model de col·laboració entre Amazon i els petits comerços

A través d'aquest programa, els propietaris de petits negocis, juntament amb els seus empleats, són els encarregats d'entregar les comandes directament al domicili dels clients

Y8A5345
Redacció
16/10/2024
3 min

Amazon ha llançat el programa Hub Delivery, una iniciativa innovadora dissenyada per potenciar els petits negocis a Espanya mitjançant la gestió de les entregues de paquets directament als domicilis dels clients. Aquesta proposta, que és dirigida a negocis locals ja existents que vulguin complementar la seva activitat alhora que donar visibilitat al seu negoci, permet que els propietaris de petits comerços gestionin l'entrega de les comandes directament al domicili dels clients, adaptant-se així a les necessitats dels consumidors i d'un mercat en canvi constant. El programa ja compta amb la participació de més d'un miler de petits comerços en més de 600 poblacions d'Espanya.

Els negocis que hi col·laboren, que van des de llibreries i botigues d'alimentació fins a floristeries i perruqueries, entre altres, reben diàriament paquets d'Amazon i s'encarreguen de gestionar el lliurament en un radi proper als seus negocis. Així, el programa Hub Delivery d'Amazon no només té com a objectiu millorar l'experiència del client, sinó que també fomenta l'economia local.

Un propietari d'un petit comerç entrega el paquet directament al domicili del client.

Flexibilitat horària i visibilitat pel petit comerç

El propietari de la llibreria infantil Mucho Cuento del barri de Gràcia de Barcelona, Ramón Esteban, destaca que el programa "ofereix una flexibilitat horària que em permet combinar-la amb l'horari fix de la botiga".

Així, els beneficis del programa van més enllà d'una font d'ingressos addicionals. D'una banda, proporcionen als comerços col·laboradors una major visibilitat dels seus negocis en el barri i l'oportunitat de mantenir viva la comunitat amb la relació amb els veïns. I, a més, en moltes ocasions, el programa permet atraure nous clients.

Amb aquesta iniciativa, Amazon contribueix al manteniment del comerç local apostant per la proximitat amb el client.

Per la seva banda, el propietari de la botiga de decoració i reformes Your Elegant Home, Adolf Almagro, explica que "pertànyer al programa Hub Delivery d'Amazon m'ha permès tenir uns ingressos addicionals, connectar amb la gent del barri i donar visibilitat al meu negoci". I destaca que "la percepció que té el veí és d'una major proximitat".

La importància del model de col·laboració entre Amazon i els petits comerços

La responsable del servei Hub Delivery a Espanya, Claudia Veiga, subratlla la importància d'aquesta col·laboració i explica que a Amazon continuen innovant i proporcionant la millor experiència de lliurament als clients, "per oferir un servei més proper i eficient", alhora que desenvolupen "noves sinergies amb les botigues i emprenedors que millor coneixen els seus veïns".

En un moment en què el comerç local es veu amenaçat per les grans cadenes i el comerç en línia, iniciatives com la del programa Hub Delivery d’Amazon ofereixen una nova perspectiva. La capacitat de connectar petits negocis amb la seva comunitat no només millora l’experiència del client, sinó que també reforça l’estructura econòmica de les poblacions. Per tant, amb aquest programa, Amazon no només busca expandir la seva xarxa de lliurament, sinó que també pretén contribuir al manteniment del comerç local apostant per la proximitat. 

Uneix-te al programa Hub Delivery

El programa està dissenyat per ser accessible i no requereix experiència prèvia. Així, qualsevol petit comerç interessat pot presentar la seva sol·licitud a través de la pàgina web amazon.es/hubdelivery.

stats