Hub Delivery, la iniciativa d'Amazon per potenciar els petits comerços
A través d'aquest innovador programa, els propietaris de petits negocis, juntament amb els seus empleats, són els encarregats d'entregar les comandes directament al domicili dels clients
Amazon ha llançat el programa Hub Delivery, una iniciativa innovadora dissenyada per potenciar els petits negocis a Espanya mitjançant la gestió de les entregues de paquets directament als domicilis dels clients. Aquesta proposta, que va dirigida a negocis locals ja existents que vulguin complementar la seva activitat alhora que donar visibilitat al seu negoci, permet que els propietaris de petits comerços gestionin l'entrega de les comandes directament al domicili dels clients, adaptant-se així a les necessitats dels consumidors i d'un mercat en canvi constant. El programa ja compta amb la participació de més d'un miler de petits comerços en més de 600 localitats d'Espanya.
Els negocis que hi col·laboren, que van des de llibreries i botigues d'alimentació fins a floristeries i perruqueries, entre altres, reben diàriament paquets d'Amazon i s'encarreguen de gestionar el lliurament en un radi proper als seus negocis. Així, el programa Hub Delivery d'Amazon no només té com a objectiu millorar l'experiència del client, sinó que també fomenta l'economia local.
Amazon contribueix a visibilitzar els petits negocis
Els beneficis del programa van més enllà d'una font d'ingressos addicionals. D'una banda, proporcionen als comerços col·laboradors una major visibilitat dels seus negocis en el barri i l'oportunitat de mantenir viva la comunitat amb la relació amb els veïns. I, a més, en moltes ocasions, el programa permet atraure nous clients. El propietari de la barberia The Wander Barbershop, Wander Humberto Carvajal, situada a l'Hospitalet de Llobregat, és col·laborador de Hub Delivery. El propietari assegura que, gràcies al programa, "s'aconsegueix donar més visibilitat als petits comerços" i afegeix que Hub Delivery els ajuda a "posicionar-se com un punt clau en la comunitat".
Silvia Ribera, juntament amb el seu marit, també és col·laboradora de la iniciativa d'Amazon. Ribera, propietària de tancaments d'alumini Monfrei, un establiment de Flix, Tarragona, explica que pertànyer al programa Amazon Hub Delivery "no només aporta un benefici econòmic, sinó que també és una forma entretinguda de mantenir-nos actius i connectar més amb la comunitat". Participar en aquest programa els permet disposar del temps per dedicar-se a l'entrega de paquets. Els propietaris de Monfrei detallen: "El programa ens permet treballar al nostre ritme sense interferir en les responsabilitats del negoci".
La importància del model de col·laboració entre Amazon i els petits comerços
La responsable del servei Hub Delivery a Espanya, Claudia Veiga, subratlla la importància d'aquesta col·laboració i explica que a Amazon continuen innovant i proporcionant la millor experiència de lliurament als clients, "per oferir un servei més proper i eficient", alhora que desenvolupen "noves sinergies amb les botigues i emprenedors que millor coneixen els seus veïns".
En un moment en què el comerç local es veu amenaçat per les grans cadenes i el comerç en línia, iniciatives com la del programa Hub Delivery d’Amazon ofereixen una nova perspectiva. La capacitat de connectar petits negocis amb la seva comunitat no només millora l’experiència del client, sinó que també reforça l’estructura econòmica de les poblacions. Per tant, amb aquest programa, Amazon no només busca expandir la seva xarxa de lliurament, sinó que també pretén contribuir al manteniment del comerç local apostant per la proximitat.
Uneix-te al programa Hub Delivery
El programa està dissenyat per ser accessible i no requereix experiència prèvia. Així, qualsevol petit comerç interessat pot presentar la seva sol·licitud a través de la pàgina web amazon.es/hubdelivery.