Graphispag activa i revaloritza la impressió amb innovació i sostenibilitat

El saló de la indústria gràfica i la comunicació visual mostrarà el més nou en tecnologia, suports i acabats d’impressió

La personalització, l’automatització de processos, l’impacte ambiental i el valor del producte imprès marcaran aquesta edició
Redacció
23/09/2024
4 min

BarcelonaGraphispag, l’única fira de la indústria gràfica i la comunicació visual que s’organitza aquest any a l’Estat, se celebrarà de l’1 al 3 d’octubre al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. El saló permetrà conèixer les darreres novetats d'un centenar d'empreses, subministradores de tecnologia, suports i acabats d'impressió, i activar el debat sectorial, posant el focus a la innovació, la personalització i la sostenibilitat per augmentar el valor dels productes gràfics.

Graphispag 2024 serà lloc de pas imprescindible per a professionals de les arts gràfiques i d’empreses usuàries de solucions d'impressió i de comunicació visual que cerquin inspiració sobre tendències de mercat, així com sobre oportunitats de negoci i inversió en tecnologia d’impressió per a l’automatització de processos o la incorporació de nous suports i consumibles que contribueixin a reduir l’impacte ambiental dels productes impresos.

El saló donarà a conèixer les últimes tendències del sector

El saló, que espera rebre més d'11.000 visitants, també abordarà nous models de negoci per a les empreses de serveis gràfics i les aplicacions industrials de la impressió a sectors com el packaging, el moble, l’electrònica de consum, la decoració d'interiors i els articles esportius, entre més.

El sector gràfic manté la tendència de recuperació a l’alça dels darrers dos anys, per la qual cosa es respira més optimisme i confiança. “Les empreses gràfiques són conscients que és el moment d’invertir en innovació i equips més versàtils per millorar-ne la competitivitat i augmentar el valor del seu catàleg de productes impresos per diferenciar-se, diversificar-se i donar resposta a les noves demandes dels clients”, assegura Xavier Armengou, president del comitè organitzador de Graphispag.

L'última tecnologia gràfica

Per ajudar en la presa de decisions, la fira gràfica, que superarà els 6.000 m2 nets de mostra comercial i d’activitats, comptarà amb més d'un centenar d'expositors de vuit països, entre els quals hi ha els principals subministradors i distribuïdors de tecnologia d’impressió, acabats i transformació, a més de firmes de materials i serveis d'impressió, retolació i comunicació visual. Destaca la presència de firmes com Digidelta, Emg, Epson, Fujifilm, Heidelberg, OPQ Systems, Mastertec Develop, Realisaprint, Roland DG, Siesa i Zund.

La fira proposa més de vint conferències, taules rodones i presentacions amb la participació de 60 ponents

El pes més gran en l’oferta comercial correspon al sector de maquinària d’impressió, amb el 30% dels expositors, seguit del d’equips d’acabats i transformació amb un 19%. Per la seva banda, les empreses de materials, suports i consumibles suposen el 16% de l’oferta i els serveis d’impressió, retolació i senyalització, el 10%. Els sectors de programari i eines de disseny, tèxtil, reclam publicitari, impressió funcional, comunicació visual, així com gremis, associacions i premsa especialitzada, completen els àmbits en què s’enquadra la resta de les companyies participants.

Debat sectorial

Com poden les empreses gràfiques captar més clients? Quin impacte tenen la intel·ligència artificial i la personalització sobre la productivitat de la indústria gràfica? Quines fórmules hi ha per imprimir de manera més sostenible? Són algunes de les qüestions que trobaran resposta a l’espai Impuls-Diàlegs dins de Graphispag, pensat per promoure el debat sectorial. El programa proposa més de vint conferències, taules rodones i presentacions amb la participació de seixanta ponents.

La consultora i experta en vendes Mónica Mendoza parlarà d’estratègies comercials omnicanal perquè les empreses gràfiques guanyin clients. El consultor Jaume Casals oferirà una panoràmica de les grans tendències que impacten en el sector i identificarà les actituds que ha de tenir l'empresa gràfica per afrontar el futur. I Juan Blanco, de Grafiklandia, ajudarà a descobrir la manera de transformar el treball diari de l’empresa gràfica amb aplicacions i eines d’intel·ligència artificial que maximitzen la qualitat i la productivitat i ajudin a crear productes personalitzats.

Graphispag inclourà dues zones de demostracions en directe

També es parlarà de sostenibilitat, d’impressió funcional, disseny gràfic, impressió de packaging i aplicacions de la impressió digital en diferents sectors de la indústria manufacturera, així com de línies de finançament i subvencions a l’abast de les empreses del sector gràfic.

I el Gremi d’Indústries Gràfiques, juntament amb Pla Associats, presentarà una proposta de futur per al sector a partir d’un nou model productiu de caràcter col·laboratiu i circular en què les empreses optimitzin i comparteixin tecnologia i capital humà. Com a complement, Graphispag ha creat una àrea de networking per facilitar l’intercanvi d’experiències i informació entre professionals gràfics i propiciar els acords comercials o de col·laboració entre empreses.

Demostracions en directe

Per comprovar el funcionament de la tecnologia gràfica exposada i inspirar noves idees de creació de productes impresos únics, Graphispag inclourà dues zones de demostracions en directe: "Click & Print", centrada en les possibilitats de la personalització de tota mena d’objectes, i "Interiorisme i wrapping", sobre l’aplicació de materials impresos sobre diferents superfícies.

Paral·lelament, el saló estrena el projecte Hacking the Icons, una exposició en què sis agències de disseny industrial fan un restyling d’alguns dels seus treballs més icònics aplicant-hi impressió digital. Així, es vol demostrar el valor de la impressió en el disseny, la fabricació i la personalització massiva de tota mena de productes en àmbits com el moble, l’electrònica de consum i els articles de la llar.

Una altra novetat d'aquesta edició, que se celebrarà simultàniament amb Liber, la Fira Internacional del Llibre, són les rutes tematitzades per facilitar als visitants el descobriment de tecnologies i materials enfocats a la impressió comercial, el gran format, la personalització, el packaging i les etiquetes, l’interiorisme i el sector editorial.

stats