Especial

Etecnic, l'empresa que està omplint Catalunya de carregadors per a vehicles elèctrics

Amb prop de deu anys d'experiència, la companyia catalana ofereix solucions integrals en el camp de la mobilitat elèctrica: des de serveis de consultoria, enginyeria, instal·lació i manteniment de xarxes de recàrrega fins a una plataforma amb més de 12.000 punts de recàrrega arreu del món. L'empresa té el suport de BBVA

Redacció
2 min
Etecnic ofereix solucions integrals en el camp de la mobilitat elèctrica: des de serveis de consultoria, enginyeria, instal·lació i manteniment de xarxes de recàrrega fins a una plataforma que monitora 10.000 punts de recàrrega en temps real.

El 2015, l'enginyer Jorge Ríos va adonar-se del paper central que tindrien els vehicles elèctrics en la mobilitat del futur. La seva intuïció el va dur a crear Etecnic, una companyia amb seu a Reus fundada per estendre una extensa xarxa de carregadors elèctrics que relligués totes les ciutats del país.

"L'objectiu d'aquesta xarxa era doble", rememora Ramona Martínez, directora general de la companyia. Per una banda, volia facilitar la transició cap als vehicles elèctrics oferint una infraestructura adequada que en fes viable i còmode l'ús generalitzat. Per l'altra, contribuir a la reducció de les emissions de CO₂ i a l'expansió de la mobilitat sostenible. "Vam néixer amb l'ambició de crear un futur més net i respectuós amb el medi ambient", explica la directora. Avui, Etecnic és una marca de referència. Els seus carregadors són presents en més de 200 municipis de Catalunya, amb prop de 400 punts de recàrrega públics, gestiona més de 12.000 punts de recàrrega en 10 països repartits en 3 continents, i ha aconseguit reduir 38.190 tones de diòxid de carboni.

Cap a la mobilitat verda

Actualment, Etecnic ofereix les seves solucions integrals en el camp de la mobilitat elèctrica a través de dues marques de referència. La primera és Etecnic360. "És un servei complet i integrat que inclou consultoria, enginyeria, instal·lació, operació, cobrament, teleassistència i manteniment de les xarxes de recàrrega, així com projectes amb pèrgoles fotovoltaiques per generar energia verda de proximitat", detalla Martínez. En aquest aspecte, encara hi ha camp per córrer: a Espanya encara hi ha la meitat dels punts de recàrrega per habitant si es compara amb la resta de països europeus. "Ara bé, l'augment de punts ha estat notable durant l'últim any, i sectors com el turisme i els pàrquings estan començant a veure-ho com una oportunitat de negoci, a més d'un servei essencial per als seus usuaris", continua.

L'altra marca d'Etecnic és EVcharge. Amb més de 12.000 punts de recàrrega integrats a la plataforma, és una solució completa per a la gestió de la recàrrega de vehicles elèctrics. "Permet monitorar carregadors en temps real, controlar l'energia i gestionar totes les operacions que s'hi fan", concreta la directora general. És una plataforma basada en el núvol, compatible amb totes les marques de carregadors de referència del mercat, i ofereix una versió totalment personalitzada sota la marca del client. “Als usuaris, els facilita tràmits com la gestió de reserva dels punts de recàrrega o la descàrrega de tiquets i factures personalitzades, així com la cerca de punts de recàrrega i el pagament”, apunta Martínez.

Ramona Martínez, directora general d'Etecnic.

La clau, el finançament

Etecnic continua expandint-se arreu del territori i en el camp de la innovació. Recentment, ha presentat el nou tòtem EVcharge, un dispositiu que permet als usuaris pagar sense haver-se de registrar a cap sistema prèviament. També ha acabat el projecte Smart Pricing, destinat a desenvolupar eines per implementar una tarifa dinàmica de recàrrega per a vehicles elèctrics que respongui a les fluctuacions de la demanda i a les condicions de producció energètica. La companyia de Reus ja treballa en la interoperabilitat, que implica la connexió entre les diverses xarxes de recàrrega que gestionen operadores diferents arreu del territori.

stats