Ernest Pérez-Mas: “D’aquí a 5 anys, Parlem serà l’operadora líder en creixement a Catalunya i haurà saltat a Europa”

Ernest Pérez-Mas és director executiu i fundador de Parlem Telecom
16/05/2021
3 min

Parlem Telecom va començar a comercialitzar els seus serveis el novembre del 2014. Des d’aleshores, l’operadora de telecomunicacions catalana no ha parat de créixer. Amb una forta aposta per oferir un tracte de proximitat, en català i vinculat al territori, la companyia ha passat de facturar 2,9 milions d’euros el 2017 a moure’n 18,6 milions el passat 2020, gairebé el doble que el 2019, tot i els efectes de la pandèmia. Amb aquestes xifres, Parlem Telecom s’ha convertit en una de les 200 empreses que més han crescut a Europa els darrers anys, segons un estudi encarregat pel prestigiós Financial Times. Al capdavant de l’operadora catalana hi ha Ernest Pérez-Mas, l’emprenedor que vol convertir la companyia en l’empresa del sector de les telecomunicacions líder en creixement a Catalunya.

Parlem es va començar a gestar el 2012. Com va sorgir la idea?

— Aquell any jo estava treballant com a responsable del sud d’Europa en una companyia nord-americana i, amb uns socis italians, havíem llançat un operador de tràfic telefònic internacional. A mitjans de setembre, després de viure la primera gran manifestació independentista a Barcelona, vaig viatjar a Madrid per participar en una fira de telecomunicacions. Allà em vaig adonar que, dels 40 operadors mòbils virtuals que hi havia, cap d’ells era català. De fet, Catalunya era un desert: el sector de les telecomunicacions era pràcticament inexistent. Allò calia canviar-ho. Vaig trobar una petita operadora mòbil virtual anomenada FonYou, vaig comprar-la, vaig batejar-la com a Parlem Telecom i vaig començar a pensar com podia aconseguir inversors. Després de trucar sense èxit a la porta de les grans operadores, vaig topar amb MásMóvil. Ens vam entendre de seguida: van posar els seus equips a la nostra disposició i van invertir a Parlem. En tan sols tres mesos vam tenir tota l’operativa a punt i vam aconseguir el finançament d’Ona Capital i de la família Carandell.

Des d’aleshores, Parlem Telecom no ha parat de créixer. Quin és el secret?

— L’ingredient clau ha estat la resiliència. Per arribar fins aquí hem patit molt. Hem trigat quatre anys a aconseguir consolidar-nos i obtenir beneficis. Al principi ens va costar trobar inversors: tothom ens deia que engegar una operadora catalana era molt complicat perquè el mercat estava saturat i que calien molts diners. En canvi, jo pensava el contrari: tenia clar que Parlem havia de tenir una estructura molt lleugera, flexible i amb pocs costos. Amb MásMóvil, el cost de tenir una infraestructura quedava solucionat i només calia que invertíssim fort a posicionar la marca. Amb els anys, hem aconseguit crear un model de negoci que ja no perd diners i que té la confiança dels inversors. Ara podem ampliar capital i invertir-lo per créixer encara més.

Precisament, aquest any volen obrir una vintena de botigues físiques.

— Ens diuen que estem bojos. Quan totes les grans operadores estan tancant punts de venda físics, nosaltres n’obrim. Però no estem sonats: volem donar als nostres clients l’oportunitat de parlar cara a cara amb alguna persona de la companyia que els pugui assessorar i resoldre els problemes. A més, hi ha un munt de gent que no contractarà mai un servei via online perquè no se’n refia. Alhora, tenir botigues a tot el territori català ens permet guanyar credibilitat. Ja tenim tres botigues pròpies a Barcelona, Lleida i Reus, però aquest 2021 en seran moltes més. De moment ja hem signat l’obertura de tres franquícies a la Catalunya interior, al Penedès i a les Terres de l’Ebre, però acabarem l’any tenint entre 10 i 20 punts de venda arreu.

Què ofereix Parlem que no tinguin altres companyies?

— Un bon servei i atenció en català. Els nostres clients poden parlar amb persones que els fan cas i que no s’excusen en màquines ni botonets. Si estan amb nosaltres, és pels valors. Som catalans i de proximitat. Tenim la mateixa taxa de baixes que els grans operadors i només un terç de les que registren les operadores com nosaltres. Oferir un bon servei a clients particulars fa que també creixem al sector empresarial. Quan una cosa funciona, de seguida corre la veu. Actualment, el servei a empreses catalanes ja suposa un 13% de la nostra facturació i esperem incrementar el percentatge fins als 20 punts percentuals l’any 2025.

Ara han anunciat que sortiran a borsa. Amb quin objectiu?

— Volem accelerar el creixement captant capital. Sortir al BME Growth, l’antic Mercat Alternatiu Borsari, ens permetrà finançar-nos de manera ràpida i barata; poder créixer de manera inorgànica a base de comprar altres companyies intercanviant accions, i tenir un sistema de valoració extern que faci més senzilles les fusions. Sortir a borsa a principis d’estiu ens permetrà fer un pas més en la fita de convertir-nos en una empresa de telecomunicacions potent a Catalunya. D’aquí a cinc anys serem l’operadora líder en captació de clients a Catalunya, haurem vertebrat l’empresa als Països Catalans i tindrem operacions en marxa a la resta de regions europees.

stats