Contingut patrocinat

Creant oportunitats per aprofitar el talent

L’Oréal Groupe aposta per la diversitat amb la voluntat d'atraure i impulsar talent

Redacció
i Redacció

Segons l’Organització Internacional del Treball (OIT), el 2024 la taxa d’atur dels menors de 25 anys ha caigut fins al 13% en l'àmbit mundial, la xifra més baixa dels últims quinze anys, llevat d’excepcions. Una d’aquestes és Espanya, que supera el doble i registra un 26,6% de desocupació juvenil. Si ens fixem en els treballadors amb més experiència, les dades al nostre país tampoc són gaire positives. D’acord amb l'últim estudi realitzat per la Fundació Adecco, el 56% de les persones majors de cinquanta anys fa més d'un any que busquen feina i el 75% no ha tingut cap entrevista en els últims sis mesos. Si se’ls pregunta pels motius, el 90% dels majors de cinquanta que estan a l’atur creuen que rebutgen el seu currículum per la seva edat, fins al punt que el 25% prefereix no incloure la seva data de naixement, encara que el 75% restant ho fa per motius de transparència i visibilitat. 

Treballant per ser part de la solució

L’Oréal Groupe, empresa líder de la indústria de la cosmètica i bellesa, és conscient que el talent està a tot arreu, tant als perfils joves com als sèniors, per això aposta pel desenvolupament dels seus treballadors a través de carreres professionals a mida, així com per la innovació, l’esperit emprenedor i el treball en equip.

Cargando
No hay anuncios

Amb la voluntat d’aprofitar el potencial dels més joves, l’empresa ofereix més de 25.000 oportunitats de feina a joves menors de trenta anys a tot el món, i també compta amb programes que responen al compromís amb la millora de la seva ocupabilitat. Un d’ells és L'Oréal For Youth, des de 2021 brinda als joves diverses oportunitats de feina per començar la seva carrera i accions concretes per impulsar la seva ocupabilitat. Gràcies a aquest programa, el 2023 a Espanya s’han generat més de 700 oportunitats de feina per a menors de trenta anys; i compta una taxa del 70% de conversió dels becaris, que acaben treballant a l’empresa. A més, 2.500 joves es beneficien d’accions d’ocupabilitat. L’altra proposta és L'Oréal BOOST, que està destinada a estudiants de tot el món que no tenen un accés equitatiu a les oportunitats, i ofereix a 20.000 joves l’accés a trenta cursos en línia sobre habilitats imprescindibles pel futur com soft skills, comerç digital, sostenibilitat o anglès de negocis. Tota la selecció de l’oferta formativa l’han comissariat experts de L’Oréal.

La diversitat intergeneracional enriqueix

Pel que fa al talent sènior, l’empresa té clar que tenir professionals amb més experiència contribueix a retenir talent d'enorme valor. Es tracta d'uns perfils capaços de tenir una visió més àmplia i estratègica a l’hora de prendre decisions, aporten diversitat de perspectives i coneixements, enriqueixen les plantilles, i la seva presència –a Espanya el 21% dels equips de L'Oréal Groupe tenen més de 50 anys–, ajuda a construir una cultura d’empresa basada en el respecte i la diversitat. 

Cargando
No hay anuncios

En aquesta línia i per potenciar la presència d’aquests perfils més sènior, l’empresa té diversos programes. Un dels més potents és L'Oréal for All Generations, que potencia el desenvolupament professional dels treballadors del grup, des que arriben a l’empresa i fins a la seva jubilació, parant especial atenció a promoure la inclusió i la diversitat intergeneracional; adaptar la salut i el benestar a la feina; desenvolupar l’ocupabilitat al llarg dels anys; anticipar una bona transició cap a la jubilació, i facilitar nous projectes de vida per a després.

Cargando
No hay anuncios

Altres programes que enriqueixen tant la plantilla com l’experiència professional són la Plataforma Maestry, programa d’intercanvi de coneixements que connecta sèniors i joves per ajudar-se mútuament; les formacions que s’ofereixen constantment per estar preparats per afrontar nous reptes, o projectes intergeneracionals que permeten aprofitar els seus coneixements i experiències. També, i pensant en l'última etapa de la vida laboral, hi ha un programa de coaching per a jubilats, que té especial cura de la seva salut emocional, i un suport Mercer a finances, que els forma i prepara perquè tinguin un futur econòmic més segur quan es jubilin.

Donant suport als col·lectius més vulnerables

A Espanya, les persones que ho tenen més complicat a l’hora de trobar feina són els professionals poc formats –el 59% tan sols tenen estudis equivalents o inferiors a l’ESO–; les dones, que representen més del 15%, en especial dones entre 25 i 34 anys amb pocs estudis, i les persones amb discapacitat que han assolit un màxim històric de desocupació.

Cargando
No hay anuncios

Per contrarestar aquestes situacions, L'Oréal Groupe compta amb tres propostes. Les dues primeres, estan ubicades a la fàbrica de Burgos: d'una banda, l’Escola d’Excelència Industrial, que des de 2017 treballa per la integració laboral de persones en risc d’exclusió, havent format en 7 edicions a més de 116 persones amb un rati d’ocupabilitat del 72%, i, d'altra banda, la signatura d'un conveni amb Aspanias perquè alumnat del mòdul de jardineria i fusteria puguin fer pràctiques a la fàbrica de Burgos. I la darrera proposta, la qual es troba a Madrid, és Embelleix el teu Futur, que ha permès formar-se com a assessores professionals de bellesa a més de 600 persones en risc d’exclusió social.

Cargando
No hay anuncios

La poca presència de dones als llocs directius segueix sent una realitat que cal combatre. Les dades de l’INE de 2023 ho evidencien, les dones ni tan sols ocupen la meitat dels llocs dels consells d’administració d’empreses que cotitzen a l’Ibex-35. Malgrat que les xifres han millorat en els últims deu anys, passant de poc més del 14% el 2013, al 37,3% el 2023, encara queda feina per fer. Per això L’Oréal treballa per aconseguir-ho i tant a Espanya com a Portugal, el 60% dels llocs directius estan ocupats per dones, i a les 37 fàbriques on operen a escala mundial, les dones representen el 48% de les persones que treballen a les àrees d’operacions. Fruit d’aquesta aposta està entre les deu millors empreses del rànquing mundial d’igualtat de gènere Equileap i per setè any consecutiu ha estat reconeguda per l’Índex Bloomberg d’Igualtat de Gènere.