El Corte Inglés reforça el seu compromís amb la societat arreu del territori
Ha fet donació de material sanitari a les administracions públiques, com ara les 500.000 mascaretes lliurades al ministeri de Sanitat i ha arribat a acords amb Bancs d’Aliments, Creu Roja, Càritas, Unicef i l’ONCE
El Corte Inglés ha activat tots els seus protocols per pal·liar de la manera més eficient possible la crisi per l’alerta sanitària de la covid-19. És el cas de les seves polítiques comercials de servei a la societat, basades en l’obertura dels seus 300 centres d’alimentació i productes de primera necessitat, i la potenciació del servei online; de les seves polítiques laborals, fonamentades en el manteniment dels llocs de treball i els salaris; i les seves polítiques econòmico-financeres, plasmades sobretot en la firma d’un préstec de 1.311 milions d’euros per donar una liquiditat més que suficient a l’empresa. Però juntament amb tot això, ha posat en marxa tot un pla social de reforç del seu compromís i la seva vinculació amb la societat espanyola, arreu del territori.
Aquest compromís té quatre pilars bàsics: donació de material sanitari a totes les administracions; col·laboració i canalització dels fons i les ajudes realitzades per la Fundació Ramón Areces i pels proveïdors d’El Corte Inglés; cooperació amb les organitzacions socials; i posada en marxa de mesures especifiques per a col·lectius especials, com ara les persones grans i els professionals del sector sanitari.
Donació de productes
En l’àmbit públic, El Corte Inglés ha lliurat al ministeri de Sanitat un total de 500.000 mascaretes per a la protecció del personal sanitari que lluita contra la pandèmia. Aquest material, gestionat per l’oficina d’El Corte Inglés a Xangai, ha estat distribuït de manera immediata per les autoritats sanitàries. La companyia ha posat també a disposició del govern d’Espanya les oficines a l’Àsia per ajudar en les gestions que facin falta, sobretot per a la tramitació de noves comandes de material sanitari.
L’empresa ha centralitzat igualment les nombroses peticions d’ajuda i de col·laboració que rep per canalitzar-les a través de les administracions públiques, perquè les ajudes arribin a la pràctica totalitat del territori, i sobretot a aquelles localitats que més estan patint l’impacte de la pandèmia.
En aquest sentit, a Barcelona, per exemple, s’ha col·laborat amb la Guàrdia Urbana i amb els Bombers municipals repartint material preventiu imprescindible. I s’ha aportat material per als albergs que gestiona l’Ajuntament de la ciutat. Per a Càritas Girona s’ha fet lliurament de tovalloles i calçat a persones sense recursos, i ulleres de protecció per a l’hospital Viamed Monegal de Tarragona. I en col·laboració amb els seus proveïdors a la Xina, El Corte Inglés ha proporcionat a la Generalitat de Catalunya material sanitari de primera necessitat, concretament més de 150.000 mascaretes i guants d’ús hospitalari.
A Mallorca s’ha aportat material divers als hospitals de Palma de Son Llàtzer, principalment màscares de busseig, i Son Espases, gorres, així com electrodomèstics i aigua per a l’alberg de l’Ajuntament.
A la Comunitat Valenciana s’han fet donacions als Bancs d’Aliments de València, Castelló i Alacant, productes de neteja a la policia municipal de València, i donació de roba, roba de la llar, productes d’higiene i carros d’anar a comprar a associacions de València i Alacant.
A Valladolid s’han donat guants de nitril, bates i gorres d’ús sanitari, així com altres materials per a la fabricació de pantalles protectores. I a Santander, material de neteja i desinfecció, i també de protecció, per a la policia local i per al servei d’ambulàncies.
Hospitals i residències
Igualment, s’està ajudant nombrosos hospitals i institucions sanitàries com el Complex Hospitalari del Perpetu Socors i l’Hospital General Universitari, tots dos a Albacete, als quals s’ha proporcionat roba de llit i material d’autoprotecció per al personal sanitari. A Jaén s’ha dotat de llits i matalassos per a malalts de coronavirus l’Hospital El Neveral. I a Astúries s’ha iniciat una col·laboració amb el Servei de Salut del Principat i amb l’Ajuntament de Gijón per aportar-hi equipament a l’hospital de campanya de la Fira de Mostres.
Però si hi ha dos col·lectius que estan patint la pandèmia d’una manera especialment dura són les residències de gent gran i les persones sense llar. Per això s’ha fet donació a l’Institut Aragonès de Serveis Socials i a l’Ajuntament de Saragossa de roba de llit i tovalloles per a diverses residències de gent gran i per a persones sense llar. A Navarra s’han lliurat aliments i material de primera necessitat a les Germanetes dels Pobres per a la residència de gent gran que gestionen. A Extremadura també s’ha fet el lliurament d’aliments per a una residència de gent gran, i a Sevilla s’ha donat roba a la delegació de Benestar Social i a l’Associació Atenea per a albergs i cases d’acollida municipals. Tots els anteriors són només alguns exemples de la tipologia d’ajudes i suport d’El Corte Inglés, que abasten tot el territori espanyol.
ELS 4 PILARS DE LES LÍNIES D’AJUDA D’EL CORTE INGLÉS
RECURSOS A DISPOSICIÓ D’INSTITUCIONS PÚBLIQUES
- Ha posat a disposició del govern espanyol les seves oficines a l’Àsia per a la gestió de comandes de material sanitari, i els seus tallers de costura a Madrid per a la fabricació de mascaretes sanitàries.
- Ha posat a disposició de la Comunitat de Madrid l’Ayre Gran Hotel Colón com a hospital temporal, amb una capacitat per a 700 persones.
DONACIÓ DE MATERIAL PRIORITARI
- 500.000 mascaretes al ministeri de Sanitat per al personal sanitari.
- 150.000 mascaretes a la Generalitat de Catalunya procedents de donacions de proveïdors.
- Roba de llit per a l’hospital de campanya d’Ifema, donada a través de la Fundació Ramón Areces.
- Roba de llit i material d’higiene personal per al centre de convalescents de més de 60 anys.
SUPORT A PERSONES AMB MENYS RECURSOS
- Targetes regal per canviar per aliments i productes de primera necessitat per a 500 famílies sense recursos, en col·laboració amb l’Ajuntament de Madrid i la Fundació Ramón Areces.
- 7.000 litres de llet per a persones en situació de vulnerabilitat a través de la Fundació Altius.
- 50 tones de patata cuita (marca pròpia) mitjançant Mensajeros de la Paz i Bancs d’Aliments.
SERVEIS ESPECIALS I DE COMPRA PREFERENT
- Ha habilitat línies de caixa prioritàries per a les persones de més de 65 anys.
- Servei prioritari de compra per al personal sanitari, amb lliuraments de franc als seus domicilis.
- Ha posat a disposició dels ciutadans serveis com el Click&Car o el reforç de les seves línies online i telefòniques per a les comandes d’alimentació i d’altres béns de primera necessitat.