Correos impulsa la inclusió financera a l’Espanya rural
Les oficines de Correos de tota Espanya aviat prestaran serveis d’ingrés i retirada d’efectiu per als clients del Banc Santander
Les oficines de Correos de tota Espanya ja presten els serveis d’ingrés i retirada d’efectiu per als clients del Banc Santander. Un servei de retirada i ingrés d’efectiu en els 4.675 punts d’atenció al ciutadà de Correos i de repartiment de diners en efectiu a domicili en qualsevol punt d’Espanya, que adquireix especial rellevància en les zones rurals on no hi ha sucursals bancàries.
El servei Correos Cash, de Correos i Banc Santander, permet que totes les persones, independentment del lloc on visquin, puguin accedir als serveis financers de primera necessitat.
El seu objectiu és que totes les persones, amb independència del lloc en què resideixin, puguin accedir i disfrutar de serveis financers bàsics sense haver de desplaçar-se de la seva localitat. Una targeta bancària de Banc Santander i el DNI és tot el que necessiten els clients de l’entitat bancària per realitzar els serveis de retirada i ingrés d’efectiu en les oficines de Correos
Correos està estudiant la instal·lació d’un número de caixers encara per determinar en zones rurals, en localitats que no disposin de cap oficina bancària, però que comptin amb algun punt d’atenció de Correos. D’aquesta manera, l’empresa continua avançant en la seva línia estratègica d’apropar els seus serveis als ciutadans i oferir-los noves prestacions que facilitin el seu dia a dia.
Aquesta opció apareix integrada en l’app del banc per a aquells clients que l’utilitzin. L’operació serà gratuïta per als clients del banc (dues operacions per mes).
Amb aquest acord, la nova instal·lació de caixers automàtics en 109 oficines, els ciutadans i empreses seguiran beneficiant-se de la capil·laritat de la xarxa d’oficines de Correos, que es configura com un element rellevant en la cohesió territorial i el desenvolupament econòmic del país, tant en àmbits urbans com en els zones rurals d’Espanya.
Correos està accelerant els treballs encaminats a digitalitzar els 2.295 punts d’atenció al públic de què disposa en zones rurals de tot el país, amb l’objectiu de facilitar la prestació de serveis públics bàsics a la ciutadania en igualtat de condicions que en les zones més poblades.
Aquests punts d’atenció al client són atesos per la plantilla de repartiment rural durant determinades hores del dia, en dependència d’una oficina informatitzada. Quan s’acabi la seva total digitalització, tindran accés directe als sistemes de Correos i podran completar operacions que, fins ara, quedaven supeditades a la seva posterior gravació en les oficines de referència.
Correos està treballant perquè totes les carteres i carters rurals d’Espanya puguin oferir a domicili molts dels serveis que es presten en les oficines, gràcies als dispositius electrònics portàtils (PDAs) amb què compta el personal de repartiment. La previsió és que abans que s’acabi l’any la plantilla de 6.400 persones que treballen en el repartiment rural pugui oferir en el mateix domicili molts dels serveis que fins ara només es prestaven en les oficines o en la botiga online de Correos.