Cideyeg, l’empresa familiar que fa més de mig segle que produeix ‘packaging’ per a grans marques
Són especialistes en la creació, desenvolupament i impressió de 'packs' de cartró compacte i a mida per a reconegudes firmes del sector de l’alta cosmètica, perfumeria, farmàcia, alimentació i tèxtil
La Compañia Industrial de Envases y Estudios Gráficos, més coneguda com a Cideyeg, és una empresa familiar catalana que aquest 2022 celebra el 60è aniversari. Amb aquesta efemèride, es reafirma i manté el lideratge en la producció de packaging per a grans marques. Són especialistes en la creació, desenvolupament i impressió de packs de cartró compacte i a mida per a reconegudes firmes del sector de l’alta cosmètica, perfumeria, farmàcia, alimentació i tèxtil.
Com a totes les organitzacions, també té la seva pròpia història: les arrels la situen a la ciutat de Terrassa (Barcelona), en ple auge industrial i tèxtil. La visió de l’empresari i fundador de Cideyeg, Salvador Vilanova, que va iniciar-se en el sector per donar resposta a les necessitats d’aquell moment, va ser empaquetar les mercaderies que generaven les fàbriques veïnes per a facilitar-los l’emmagatzematge, transport i distribució.
El Sr. Vilanova, inicialment al capdavant d’Estudios Gráficos i, anys més tard, d’Envases Gráficos, les va fusionar per fundar l’actual Cideyeg SA. Una organització familiar i líder en la producció de packaging que ha evolucionat de generació en generació fins avui, més de mig segle després. Actualment, la seva filla, Montse Vilanova, lidera la companyia com una gran família vetllant per oferir les millors solucions a cada pack.
Per donar resposta a les necessitats dels clients, la majoria fidels des dels inicis, compta amb més de 10.000 m2 d’instal·lacions i un equip 24/7 altament qualificat per gestionar tota la maquinària. Aquesta gran infraestructura els permet assolir més d’un projecte al mateix moment, així com assumir i aportar solucions innovadores a nous reptes tècnics i creatius.
El packaging té una gran missió en l’estratègia de cada marca: és el venedor invisible i és decisiu en el moment de compra. Per tant, ha d’estar a l’altura del producte i ressaltar en el lineal.
Així doncs, el lema “vestim els teus productes amb material de qualitat i valors sostenibles” defineix a la perfecció l’ànima de Cideyeg: entregar un pack a base de paper i cartó d’excel·lent qualitat que vesteixi el producte i transmeti una imatge notòria de la marca comercial.
El context, però, ha evolucionat molt, i tenir un compromís amb el medi ambient és clau per assegurar una correcta salut del planeta. Per això, el que inicialment era la construcció d’un vestit a mida per a cada producte amb totes les seves especificacions, avui va més enllà: garantir que la matèria primera utilitzada no malmeti els ecosistemes i que hagi estat gestionada de forma sostenible. I, les reconegudes certificacions internacionals FSC i PEFC avalen aquestes bones pràctiques. A més, a principis d’aquest any, la companyia va fer un pas endavant en l’estratègia de sostenibilitat empresarial i va instal·lar un total de 1.000 panells solars per evitar l'emissió de CO2 i altres gasos contaminants a l’atmosfera. Amb aquesta acció reafirmen el compromís mediambiental amb l’entorn, els projectes dels clients i la reducció de la petjada de carboni.
“Res de tot això hagués estat possible sense la confiança dels nostres clients. Són el motor de Cideyeg per seguir reinventant-nos i evolucionant per oferir un pack amb un gran valor afegit”, afirmen des de la pròpia companyia. I és que el sector de les arts gràfiques és molt exigent. Cal comptar amb les millors màquines i cossos d’impressió per garantir un 100% de fidelitat en el projecte, així com complir amb l’excel·lència de tots els detalls. En aquest cas, compten amb l’empresa alemanya Heidelberg; el seu partner tecnològic líder del mercat en solucions d’impressió.
Cal estar al dia de les noves tendències per oferir el millor assessorament en cada moment. Tot l’equip, tant el de planta com el comercial i de producció, treballa conjuntament i de la mà amb el client per tirar endavant cada projecte. Com si fos l’únic. Com una peça de joiera. De la idea a l’execució, i de l’execució a casa de cada client i sense intermediaris.
Un dels principals reptes segueix sent oferir un pack amb valor afegit, que aporti la màxima informació al consumidor però que, a la vegada, sigui atractiu i destaqui en el lineal. Al cap i a la fi, el packaging és un element que el consumidor escull lliurement i s’endú cap a casa. I aquesta és una oportunitat única.