Patrocinat |
Generalitat de Catalunya

Els Catalan Food Business Forum, una oportunitat per a la internacionalització del producte alimentari català

Les diferents edicions, organitzades per Prodeca, serveixen per connectar empreses catalanes amb operadors d’arreu del món

Els Catalan Food Business Forum són un gran esdeveniment comercial i de coneixement del sector agroalimentari català que serveix per connectar empreses catalanes amb operadors internacionals.
Redacció
18/01/2025
2 min
Regala aquest article

El sector agroalimentari és el primer de l’economia catalana i un dels sectors exportadors més dinàmics. El volum i el valor de les seves exportacions creixen any rere any. La xarxa logística de Catalunya pot atendre 400 milions de consumidors en menys de 48 hores i la seva posició geoestratègica permet connexions intercontinentals eficients amb Àsia i Amèrica i una distribució optimitzada a Europa i Àfrica.

La seva arrelada tradició culinària, la rica varietat i qualitat dels productes que conformen el seu rebost i la creativitat més innovadora a les cuines dels seus restaurants de referència, han posicionat Catalunya com a potència gastronòmica reconeguda amb les més altes distincions internacionals. De fet, només cal fixar-se que és el territori que té una concentració més alta de restaurants guardonats amb estrelles Michelin de l’estat espanyol.

Prodeca contribueix a la internacionalització del producte alimentari català a través de diverses accions, entre les quals es troba la celebració de les diferents edicions dels Catalan Food Business Forum, un gran esdeveniment comercial i de coneixement del sector agroalimentari català que serveix per connectar empreses catalanes amb operadors internacionals. Més de 250 empreses i agents socials i econòmics del sector han participat en cada edició d’aquests esdeveniments, que ja s’han convertit en el punt de trobada professional més important que se celebra a Catalunya per debatre temes de promoció i comercialització. L’última edició d’aquesta cita amb la producció alimentària catalana va tenir lloc el mes de juny passat.

Aquesta actuació innovadora s’organitza tant a Barcelona, on viatgen els importadors, com a països tercers, on es desplacen les empreses catalanes. Cada Business Forum s’ha dissenyat per maximitzar el temps i l’estada dels compradors, així com els resultats comercials. Per fer-ho, tot i que el format és monogràfic, s’ha dividit en tres sectors: Meat Business Forum, dedicat a productes carnis; Fine Food Business Forum, centrat en productes gurmet o multiproducte; Wine Business Forum, dedicat a vins i licors; Fruit Business Forum, que es fixa en la fruita, les hortalisses i l’oli, i Organic Business Forum, dedicat al sector ecològic.

Wine Business Forum és dedicat a vins i licors.

Així, l’objectiu de Catalan Food Business Forum és trobar nous mercats per al sector agroalimentari i consolidar una plataforma estable de negoci internacional que facilita la concentració de reunions comercials per potenciar les exportacions.

La forma de fer-ho és senzilla i efectiva: Prodeca organitza en cada edició més de 3.000 reunions B2B en una agenda preestablerta en funció de les necessitats plantejades pels compradors internacionals i els mercats als quals els interessa introduir-se als productors catalans. Així, en reunions breus de vint minuts, les empreses catalanes tenen l’oportunitat d’explicar la seva proposta comercial i testejar l’interès dels compradors per aconseguir oportunitats de negoci.

Els antecedents del Catalan Food Business Forum de Prodeca són les trobades sectorials impulsades de forma independent en edicions anteriors. Així, Prodeca concentra ara en espai i temps la seva convocatòria i força d’internacionalització per multiplicar els resultats comercials, generar fluxos de negoci i aprofitar sinergies entre els compradors i els venedors dels diferents sectors i mercats.

stats