Contingut patrocinat

CaixaBank tanca el ‘Camí cap a París’ acompanyant els nedadors paralímpics Toni Ponce i Núria Marquès

L’entitat financera ha desenvolupat un pla que ha simulat el recorregut de la flama paralímpica duent a terme 11 accions en diferents punts de la geografia espanyola amb 16 atletes paralímpics que han explicat la seva història, preparació i sensacions abans de la gran fita paralímpica.

Redacció
5 min
L'objectiu d'aquesta iniciativa ha estat donar visibilitat i normalitzar la discapacitat, conscienciar la societat i apropar cadascun d'aquests atletes d'elit al territori.

CaixaBank, patrocinador oficial del Comitè Paralímpic Espanyol des de l'any 2019 i entitat vinculada al pla ADOP, continua el seu suport a l'esport paralímpic acompanyant els seus esportistes en la recta final de la preparació per als Jocs Paralímpics de París 2024, que se celebraran en les pròximes setmanes.

A través del projecte Camí cap a París, l'entitat financera ha impulsat múltiples accions per donar visibilitat i normalitzar la discapacitat, conscienciar la societat i acostar cadascun d'aquests atletes d'elit al territori.

Per això CaixaBank ha creat un recorregut que simula el camí de la flama paralímpica, que ha passat per cadascuna de les direccions territorials en què té dividida l'entitat financera tota la seva activitat a Espanya. El circuit es va iniciar al febrer a Canàries i ha transcorregut per Andalusia, Comunitat Valenciana, Múrcia, Castella i Lleó, Madrid, Castella-la Manxa, Extremadura, Ebre, Nord, Balears i Catalunya. Barcelona ha estat l'última parada, amb un acte de cloenda que ha congregat més de 60 persones a l’auditori del centre corporatiu de CaixaBank.

Durant el transcurs d’aquest camí, CaixaBank ha organitzat diferents activitats esportives, institucionals i col·laboratives amb 16 atletes per traslladar els valors que l'entitat comparteix amb aquests esportistes i fer arribar el missatge a tot el territori i a la societat.

La tipologia d'aquests reptes s’ha adreçat a normalitzar la discapacitat, donar notorietat als esportistes, informar sobre els seus èxits, implicar-hi la societat i reconèixer la tasca dels que fan possible aquest projecte.

Entre els protagonistes d'aquest nou repte, CaixaBank ha comptat amb la col·laboració de Ricardo Ten, Marta Fernández, Sara Andrés, Dani Stix, Luismi Marquina, els germans Molina, Álex Sánchez, Nil Riudavets i Oscar Salguero, així com Toni Ponce i Núria Marquès, els darrers protagonistes d’aquesta onzena i definitiva parada.

L’auditori de CaixaBank, al centre corporatiu de l’entitat a Barcelona, ha estat l’indret escollit per acompanyar els darrers atletes paralímpics en aquest tram final del seu particular camí als Jocs. L’acte s’ha inaugurat amb la declaració institucional de Maria Alsina, directora territorial de CaixaBank a Barcelona. Alsina ha volgut destacar que “Avui, a Barcelona, celebrem l'onzena i última parada del recorregut d’aquest camí, que ha transcorregut per la geografia espanyola fins a arribar a les portes de França, d'on els 44 atletes paralímpics catalans intentaran tornar amb el màxim nombre de medalles possible”. I, ha afegit: “Camí cap a París va començar al febrer a les Canàries i acaba avui a Barcelona, després de 10 parades, acompanyant-vos a vosaltres, els nostres representants paralímpics, per traslladar-vos els nostres ànims, suport i força al mateix temps que ajudem a donar difusió a les vostres històries de superació”.

Posteriorment, Almudena Rivera i Christian Garcia, presentadors de l’acte, han moderat una taula rodona on Toni Ponce i Núria Marquès han detallat el seu particular camí cap a París explicant l’esforç personal i professional que els ha portat a aconseguir plaça per disputar el campionat.

Ponce ha destacat que “òbviament anem per l'or, però el recorregut és l'important. Treball i esforç. Soc molt competitiu i amb 14 anys vaig pensar a deixar-ho, però gràcies a la difusió dels Jocs Paralímpics de Londres a la televisió vaig fer un clic mental i vaig decidir que havia de ser aquí, que aquest era el meu lloc. Gràcies a la meva empenta i al suport de la meva dona vaig aconseguir anar a Rio 2016 i, després de diversos èxits, aquí hem arribat”. Per part seva, Nuria Marquès ha posat èmfasi en la seva trajectòria: “Es diu molt de pressa i molt fàcil, però ha estat un procés llarg, encara que també divertit. Gaudeixo molt de l'esport i la competició, i després de veure que en començar la natació m'anava bé, de la mà del meu entrenador vam aconseguir arribar a uns primers Jocs Paralímpics que van ser una sorpresa i van sortir de manera immillorable”. Marquès ha volgut conscienciar que el seu exemple demostra “que es pot fer, que és possible i que ara hi ha múltiples oportunitats gràcies, entre altres, als patrocinadors i els clubs que estan impulsant l'esport paralímpic i donant-lo a conèixer”.

Al tancament d’aquest col·loqui, Maria Alsina ha entregat una medalla simbòlica, escollida per l’entrenador dels dos esportistes –Jaume Marcé–, a Ponce per la “fortalesa” i a Núria Marquès per la “superació”. Amb aquest reconeixement CaixaBank posa en valor els principals atributs que destaquen dels dos esportistes.

Balanç final del Camí cap a París

Mitjançant aquesta acció, CaixaBank ha segellat el seu compromís amb l'esport paralímpic, al qual ha acompanyat en els últims dos cicles paralímpics a través de diferents iniciatives, especialment en tot allò que fa referència al CPE i els seus atletes.

Maria Lluïsa Martínez, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de CaixaBank, ha fet balanç d’aquesta iniciativa i ha afirmat que: “amb accions com aquestes busquem donar visibilitat a aquests esportistes d’elit i les seves històries personals de superació posant el focus en cadascuna d’aquestes persones davant tota la societat, posar en valor l’esport paralímpic i promocionar els valors que transmeten tot fent arribar el missatge arreu del territori”.

Per la seva banda, Alberto Jofre, director gerent del Comitè Paralímpic Espanyol, ha tingut un “enorme agraïment a CaixaBank per aquesta història compartida des de fa anys”. Jofre ha afegit que “CaixaBank està totalment integrat en l’esport paralímpic a través d’activacions, com la que estem celebrant avui, així com projectes esportius d’èxit, com l’equip CaixaBank de promeses paralímpiques de triatló, o productes, com la targeta Visa. En definitiva, CaixaBank està centrada en canviar la percepció a la societat entorn de la discapacitat, eix estratègic que compartim”.

El pla de promoció i difusió de CaixaBank ha impactat en més de 14 milions de persones amb més de 220 publicacions en mitjans de comunicació i xarxes socials.

Els nedadors catalans Toni Ponce i Núria Marquès, acompanyats de la directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina.

Compromís amb la diversitat i la inclusió en l'esport

A través del patrocini, l'entitat financera fomenta el progrés cultural, social i econòmic, en línia amb els seus valors fundacionals de compromís amb la societat.

Per aquest motiu, el 2016 l'entitat va decidir apostar pel patrocini de l'esport paralímpic per fomentar la inclusió en l’esport i reafirmar el seu compromís amb la diversitat. El primer acord va ser com a patrocinador principal de la Federació Espanyola d'Esports de Persones amb Discapacitat Física (FEDDF), amb l'objectiu d'impulsar el bàsquet en cadira de rodes, tant en la modalitat masculina com en la femenina. Alhora, CaixaBank es va implicar en els campionats d'escola de bàsquet en cadira de rodes per arribar a totes les franges d'edat de la societat.

Posteriorment, l'any 2019, CaixaBank es va convertir en nou patrocinador del Comitè Paralímpic Espanyol. Mitjançant aquest patrocini, vigent fins al cicle paralímpic de París 2024, CaixaBank col·labora activament amb el CPE, a través del programa ADOP, proporcionant beques destinades directament a la preparació dels esportistes paralímpics espanyols.

A través del patrocini amb el CPE, la FEDDF o el patrocini del programa d'esquí paralímpic a Sierra Nevada, l'entitat financera amplia el seu compromís amb l'esport paralímpic complint amb els seus principals objectius, que passen perquè els atletes puguin comptar amb els millors mitjans possibles per aconseguir els seus èxits esportius i traslladar a la societat els valors que representen.

A més, durant aquest temps CaixaBank ha aportat, com a valor afegit a la seva col·laboració, la posada en marxa de campanyes de difusió amb l'objectiu de donar a conèixer l'esport paralímpic i els seus esportistes, afavorint un coneixement més gran de les seves gestes esportives i dels valors que impregnen cadascuna de les seves accions.

Per tot això, CaixaBank és considerada la tercera marca més rellevant de l'esport paralímpic a Espanya, després de la Fundació Once i Coca-Cola, segons el baròmetre de patrocini esportiu elaborat per SPSG Consulting.

stats