CaixaBank i la Generalitat de Catalunya garanteixen la inclusió financera en 458 localitats de les quatre províncies gràcies a les oficines mòbils
Aquest mes de desembre culmina la incorporació de poblacions en risc d'exclusió financera a les rutes que van arrencar al setembre

CaixaBank i la Generalitat de Catalunya garanteixen la inclusió financera en un total de 458 localitats de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona gràcies a les oficines mòbils de l'entitat que donen servei en poblacions sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l'accés als serveis financers en les quals resideixen 290.000 persones.
Aquest mes de desembre CaixaBank ha incorporat la província de Lleida en les rutes de les oficines mòbils i, a més, ha ampliat el nombre de poblacions de Girona, on va començar a donar servei a mitjans de setembre, i de Tarragona i Barcelona, on atenen els ofimòbils des de mitjans del mes de novembre.
D'aquesta manera, nou oficines mòbils de CaixaBank recorren més de 18.000 quilòmetres al mes per garantir l'accés a serveis financers en un total de 120 localitats de Barcelona, 119 de Lleida, 118 de Girona i 101 de Tarragona.
El servei d'ofimòbil permet als usuaris, siguin clients de l'entitat o no, fer les operacions bancàries més habituals, entre les quals destaquen retirar efectiu, fer ingressos i pagar rebuts o impostos en municipis sense oficina bancària o amb restriccions que limiten l'accés als serveis financers. Un 70% dels usuaris té més de 65 anys, fet que posa de manifest el compromís de CaixaBank amb el col·lectiu sènior.
Set comunitats autònomes
Amb la incorporació de les quatre províncies de Catalunya a les rutes, un total de 27 oficines mòbils de CaixaBank a tot Espanya garanteixen la inclusió financera en 1.294 localitats de 17 províncies de set comunitats: Àvila, Burgos, Lleó, Palència i Segòvia, a Castella i Lleó; Ciudad Real, Guadalajara i Toledo, a Castella-la Manxa; Castelló i València, al País Valencià; Granada, a Andalusia; la Rioja, i la Comunitat de Madrid, així com Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Així mateix, l'entitat té sis ofimòbils més en reserva per atendre esdeveniments empresarials, culturals, esportius i contingències excepcionals com la DANA que va assolar València i on l'entitat ha prestat servei des dels primers dies en sis localitats en les quals les oficines físiques estaven tancades.
CaixaBank és, a més, l'única entitat financera amb un model d'oficina bancària en 458 poblacions d'Espanya, i disposa de prop de 4.000 oficines a tot el país i té presència en més de 2.230 municipis a totes les províncies espanyoles.
Clau en l'estratègia de CaixaBank
Les oficines mòbils són claus en l'estratègia de CaixaBank per evitar l'exclusió financera de les zones rurals, a més de per preservar la relació directa amb el client que resideix en aquest tipus d'entorns i per mantenir l'aposta de CaixaBank per l'economia d'aquests territoris. Aquest servei de CaixaBank contribueix a la reducció de les desigualtats, un dels objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides, amb els quals l'entitat es troba fortament compromesa.
CaixaBank aposta per no abandonar els municipis en els quals és l'única entitat. És la seva manera d'entendre la inclusió financera com una banca propera i accessible, mantenint inalterable el seu compromís de ser a prop dels clients.