Contingut patrocinat
Especials23/10/2023

Ets fan del cafè? La beguda vegetal, l'ingredient secret que te'l farà més cremós

Més de la meitat dels consumidors de begudes vegetals trien acompanyar el cafè amb aquesta varietat per la cremositat i el sabor que hi aporta. Ara, la marca líder de begudes vegetals a Espanya presenta YOSOY Barista, una varietat pensada per fer un cafè més escumós

Redacció
i Redacció

"Per a mi, un cafè amb llet de civada, sisplau". Cada vegada és més freqüent sentir aquesta frase als bars i restaurants catalans. Ara, un estudi hi ha posat xifres: del 98% dels consumidors que prenen cafè amb llet, el 40,2% el combinen amb una beguda vegetal, com la de civada, de soja, d'arròs o d'ametlla. El document també mostra com, durant els darrers anys, la demanda per a aquesta varietat de beguda no ha parat de créixer: el segment de mercat ja supera els 350 milions d'euros i els productes de la categoria són presents a més de 7 milions de llars espanyoles, el 40% del total. En el ranking, la primera posició l'ocupa la cremositat amb un 55,6% i la segona el sabor.

Aquestes són algunes de les dades més destacades de l'informe que YOSOY –la marca líder de begudes vegetals a Espanya– ha elaborat i presentat aquest mes d'octubre. Ho ha fet amb un esdeveniment titulat Esto es arte, que ha omplert el Museu Nacional Thyssen-Bornemisza de Madrid en una cita ineludible per als amants de la crema del cafè: s'hi ha fet la primera exhibició de cremart amb beguda 100% vegetal d'Espanya. L'acte ha comptat amb la participació de Michael Breach, un dels grans noms mundials d'aquesta tècnica artística, que consisteix a fer tota mena de dissenys creatius damunt la crema del cafè. 

Cargando
No hay anuncios

Precisament, la crema del cafè és la gran protagonista d'una de les darreres innovacions que ha començat a comercialitzar YOSOY. Es tracta de YOSOY Barista Civada, una beguda vegetal elaborada a base d'aigua provinent del Parc Natural del Montseny; de civada 100% europea; d'oli de nabina i de sal marina. "Els seus components la converteixen en l'única beguda barista sense additius, sense gluten i sense sucres afegits que no es talla a l'hora de barrejar-la amb el cafè", explica la companyia. El resultat, a més, és un cafè més cremós i escumós. 

Cargando
No hay anuncios

El paradís de l'escuma

"Després d'observar el comportament del consumidor, a YOSOY vam decidir impulsar aquest estudi per esbrinar quines raons impulsen les persones a escollir begudes vegetals a l'hora de combinar-les amb el cafè, així com les limitacions que fan que no les triïn, com el preu o les qualitats organolèptiques", relata Anna Rovira, directora de màrqueting de la marca. 

Cargando
No hay anuncios

"YOSOY Barista Civada compleix tots els requisits per ser la beguda vegetal perfecta per acompanyar el cafè", avança. 

La responsable de màrqueting destaca que la nova beguda és una proposta sana i natural que, a més de combinar bé amb el cafè i proporcionar-li escuma, pot ajudar a incentivar els hàbits de vida saludables a qualsevol hora del dia: per esmorzar, a mig matí, en una reunió de feina, després de dinar, per berenar o per pair millor el sopar. La creació d'aquesta nova beguda és el resultat de l'esforç de YOSOY per la recerca i el desenvolupament de tecnologies pròpies, un dels ingredients essencials que ha dut la marca a conquerir el 60% de la quota del mercat en valor. A més, també ha llançat recentment al mercat YOSOY Avena sense gluten i Almendrola Barista. "Es tracta de nous productes que els consumidors reclamaven des de feia temps i que busquen satisfer les seves noves necessitats", explica Laura Erra, directora general corporativa de Liquats Vegetals, l'empresa de YOSOY. 

Cargando
No hay anuncios

Art i cafè, a la mateixa tassa

Durant la presentació de l'estudi i del nou producte, el mestre de creamart Michael Breach va comprovar la cremositat de YOSOY Barista Civada davant de tots els assistents. Damunt d'un cafè combinat amb la beguda vegetal hi va reproduir les obres L'home assegut, de Cézanne; El tío paquete, de Goya, i El desgel de Vétihueil, de Monet. Totes, obres exposades al Museu Thyssen-Bornemisza. 

Cargando
No hay anuncios

El nou producte, però, no només es dona la mà amb l'art, sinó que també ho fa amb la sostenibilitat.

“YOSOY està plenament compromesa amb l’entorn i el medi ambient” apunta la marca. A més del bon acompliment pel que fa a transparència, responsabilitat empresarial i cura de les persones, la companyia ha estat reconeguda com a empresa BCorp. L'aposta per un producte de qualitat i la contínua innovació, el respecte pel planeta, la cura del seu entorn i el compromís amb l'equip són quatre dels principals pilars de Liquats Vegetals, el principal objectiu dels quals, és aconseguir una alimentació sana, saborosa i equilibrada de la manera més sostenible.