Bizbarcelona inspira amb eines per fer créixer els negocis d’autònoms, pimes i comerç
L’edició d’aquest any aposta per trobar solucions per impulsar la digitalització, integrar la sostenibilitat i definir un propòsit
BarcelonaBizbarcelona, l’espai on comerços, pimes i treballadors autònoms poden accedir al coneixement i a les eines per trobar solucions que els permetin fer créixer els seus negocis, connectar amb experts i amb altres professionals amb les seves mateixes necessitats, aposta aquest any per trobar solucions per impulsar la digitalització, integrar la sostenibilitat i definir un propòsit clar. D’aquesta manera, els visitants podran connectar el 23 i el 24 d’octubre amb experts, conèixer les noves tendències de mercat, models de negoci, transformació digital, màrqueting, vendes, internacionalització, distribució, finançament, lideratge o gestió del talent, entre d’altres.
“L’edició d’aquest any persegueix arribar al conjunt del teixit econòmic de la ciutat format per autònoms, comerços i pimes. Per aquest motiu, s’han programat les activitats pensant en diferents perfils professionals, sectors i necessitats, per la qual cosa esperem gran afluència de públic i, sobretot, que els visitants trobin solucions i idees per avançar en els negocis i les seves activitats”, explica Jordi Valls. El tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme recorda que el Bizbarcelona ja fa més d’una dècada que acompanya l'economia de la ciutat en la seva transformació i identifica les oportunitats que ofereix el mercat local i global.
Organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l’Ajuntament de Barcelona a través de Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, Pimec, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, Bizbarcelona ha dissenyat un programa d’activitats amb l’objectiu d’apropar de manera pràctica casos d’èxit en digitalització, sostenibilitat i propòsit de negoci. En total, s’han dissenyat més de 120 propostes, entre conferències, tallers i sessions de networking, a càrrec de 150 experts.
Alguns dels ponents més destacats de les conferències són Gina Vidal, coach i consultora sobre lideratge i gestió, que impartirà una conferència en la qual abordarà l'essència de la creació de vincles i connexions fortes com a pilars fonamentals per a un lideratge eficaç, i Albert Riba, empresari, escriptor i conferenciant especialitzat en el canvi, adaptació i transformació de les persones. Altres ponents rellevants són Joan Riera Calvo, Mónica Mendoza, Jordi Reche, Ramon Montanera o Laia Valenzuela.
Tallers per actualitzar coneixements
Amb l’objectiu de proporcionar als visitants l’oportunitat de descobrir noves habilitats o adaptar els coneixements que ja tenen al mateix temps que amplien la seva xarxa de contactes, Bizbarcelona ofereix una trentena de workshops a càrrec d’experts en gestió, digitalització, innovació i sostenibilitat.
Així, s’oferiran tallers en què es donaran a conèixer noves eines per digitalitzar un negoci, s’aclariran dubtes en temes de fiscalitat i legalitat, es facilitaran recursos per a l’optimització de l’estratègia de vendes, recomanacions per millorar la comunicació en un pitch de vendes, mentoratge internacional per impulsar una start-up, o en relació a l’ús de la intel·ligència artificial en el dia a dia d’un negoci, entre d’altres.
El networking tornarà a ser un dels pilars fonamentals en aquesta edició, amb més d’una vintena d’activitats programades per fomentar les connexions entre professionals. A més, els visitants que estan engegant un nou projecte tindran la possibilitat de rebre orientació personalitzada per part de més de 50 experts i professionals. Serà a l’àrea d’assessorament, que ha previst sessions de 30 minuts per resoldre dubtes sobre una quinzena d’àrees. A més, la zona expositiva, anomenada Village, agruparà una setantena d’empreses i entitats que oferiran els seus productes i serveis per tal d’ajudar els visitants a accelerar els seus negocis.
El Saló de l’Ocupació promou les oportunitats laborals
Enguany, Bizbarcelona guanya espai i se celebrarà al palau 8 del recinte de Montjuïc amb entrada i continguts independents del Saló de l’Ocupació, amb el qual coincideix en dates i ubicació.
El Saló de l’Ocupació potencia en la seva setena edició la promoció de l’ocupació de qualitat, amb més activitats, eines, orientació i empreses per a persones que estan buscant feina o volen un canvi professional. L’esdeveniment proposa 140 activitats entre tallers, conferències, i assessorament personalitzat, amb la intel·ligència artificial com a nou recurs per aconseguir un lloc de treball o trobar un candidat idoni, com a temàtica destacada. També compta amb 40 companyies que estan buscant incorporar talent a les seves organitzacions.
L’esdeveniment, que s’estructura a través de cinc àrees (Informa’t, Orienta’t, Descobreix, Prepara’t i Connecta’t), té l’objectiu d’oferir orientació professional i dotar d’eines per a la millora en la recerca de feina, donar a conèixer un ampli ventall d’oficis i els seus itineraris formatius; identificar els sectors amb més demanda d’ocupació i els perfils professionals amb més projecció de futur i facilitar el networking amb les companyies i entitats en recerca activa de candidats.