BBVA AMB LES EMPRESES CATALANES

"Volia demostrar que es pot crear una organització que pugui créixer trencant els esquemes tradicionals"

Entrevista a Stephanie Marco, que és directora executiva de Stikets

Stephanie Marco és CEO de Stikets
Judit Monclús
02/09/2017
2 min

Stikets va sorgir fa sis anys al garatge d'una casa. Avui en dia compta amb una plantilla de 23 treballadors i gestiona més de 130.000 comandes d'etiquetes adhesives i altres productes complementaris per marcar objectes. El 22% de la facturació de la companyia prové de les vendes internacionals.

Com neix Stikets?

Va sorgir a partir d'una necessitat. Havia de marcar les sabates del meu fill gran però no em funcionava cap de les maneres amb què ho havia provat. Tenia el mateix problema per marcar la roba, els gots de la llar d'infants i la resta de coses dels meus tres fills. Al final, vaig decidir crear la solució jo mateixa.

Quina és la vostra filosofia?

Tenim quatre valors prioritaris: resoldre problemes, treballar amb passió, ser generosos i, el més difícil, 'think big, dream bigger', és a dir, pensar en gran i somiar en gran. Són el nostre GPS per a les relacions amb els clients, amb els proveïdors i amb el nostre propi equip.

Vas apostar per la conciliació i la igualtat. Repte aconseguit?

Em vaig comprometre a crear una empresa amb el mateix estàndard d'alta qualitat que els nostres productes. Volia demostrar que es pot crear una organització que pogués créixer trencant els esquemes de les empreses tradicionals. Fem jornada intensiva de les 09.00 a les 17.00 i donem flexibilitat en les entrades i sortides. Apostem pel teletreball i mesurem la feina en funció dels objectius, però no ho considerem un repte aconseguit. Catalunya té molta feina a fer per arribar a la conciliació familiar i a la igualtat entre homes i dones. Creiem que és part de la nostra responsabilitat treballar per ajudar a assolir aquests reptes de societat.

Teniu projecció internacional i un fort creixement anual de vendes. Quin és el secret del vostre èxit amb un producte tan quotidià?

L'únic límit és la imaginació. A internet, o evoluciones o mors. Pensem en les necessitats de les mares –les nostres clientes potencials– i donem solucions. A part d'etiquetes per a la roba i objectes, oferim altres productes com polseres identificatives, mesuradors i vinils.

Creieu que la vostra aposta per les vendes 'online' ha estat clau per a la vostra expansió?

Vaig crear Stikets per vendre 'online' directament al client final. Cal dir que la majoria dels productes són personalitzats i, per tant, configurar-los a través d'internet permet agilitzar el procés de compra. D'altra banda, l'ús d'internet també s'ajusta als valors de Stikets, ja que és clau per a la conciliació.

Quin paper ha jugat el BBVA en el vostre desenvolupament empresarial?

Des del començament vam comptar amb el suport financer i moral del BBVA. El banc ha entès sempre la nostra aposta pel negoci 'online'. Som una empresa 'e-commerce' i els seus programes encaixen amb les particularitats de la nostra empresa.

Quins són els pròxims reptes que us proposeu?

Apostem decididament per la internacionalització. Aquest any hem obert portal propi a Alemanya, que se suma als que ja tenim a França, Itàlia, Portugal i el Regne Unit. També hem optimitzat la web per canalitzar la creixent demanda del sector empresarial i hem fet el salt a l''offline' amb la venda de les nostres etiquetes per a roba en merceries. A més, de la mà de Hamelin Brands venem etiquetes adhesives Oxford & Stikets per a llibretes i material escolar.

stats