Conèixer la salut financera, una eina útil per gestionar l’economia quotidiana
En parlem amb Alberto Guillén, responsable de productes digitals de BBVA a Espanya
Ajudar els clients en la gestió de la seva salut financera ha estat sempre una prioritat per a BBVA. ¿Quina novetat aporta l’aplicació de l’entitat en aquest aspecte?
— Efectivament, sempre ha estat una prioritat per a BBVA. Hem renovat de forma integral tota l’experiència que oferíem en salut financera per fer-la més personalitzada, proactiva i intuïtiva. Els clients comptaran amb una nova visió global de la seva economia que té en compte la gestió diària que en fan així com a llarg termini. El nostre servei de salut financera ofereix informació centrada en aquells aspectes més rellevants, com ara com arribar a final de mes, començar a estalviar o aprofitar inversions. A més, anticipa moviments rellevants que poden tenir impacte en la seva economia perquè els tinguin en compte i evitin sorpreses. A la vegada, suggereix plans d’acció personalitzats amb eines que els permetin abastar els seus objectius vitals.
En què ha ajudat rebre el feedback dels clients per crear aquest servei?
— A BBVA treballem sempre de la mà dels nostres clients quan llancem una nova funcionalitat, així la podem millorar i adaptar a les seves necessitats. En aquest cas, ens han donat la seva visió sobre què és per a ells la salut financera i com n’afronten la gestió. La conclusió és que els clients volen disposar d’una economia sanejada, comptar amb un coixí financer que els aporti tranquil·litat per fer front a imprevistos i obtenir rendiment de les seves inversions.
El servei s’adapta al perfil de cada client. ¿Què hi trobarà?
— En aquest nou espai, per exemple, BBVA mostra als seus clients tot el seu deute actual, l’esforç mensual que li suposa i ofereix suggeriments per mantenir un deute sa, fet que implica que no suposi més del 35% dels seus ingressos. Entre altres aspectes, els missatges proactius que reben els permeten evitar descoberts, organitzar millor les despeses per evitar imprevistos o tenir una estimació de quant els suposa a l’any certs pagaments, com ara subscripcions, i quin estalvi els suposaria si les cancel·lessin. En definitiva, els aporta la capacitat de gestionar les despeses amb més eficiència, estalviar i fer un consum més sostenible.
BBVA és la primera entitat a Espanya que ofereix informació sobre patrimoni net a la seva aplicació. ¿Per què és interessant que el client la conegui en el seu dia a dia?
— Amb aquesta eina, els clients poden saber quina és la seva situació financera. És a dir, la diferència entre tot el seu capital en productes (comptes, estalvi i inversió, habitatge) i el deute que tenen (préstecs, hipoteques, targetes, etc). Això els permet tenir una visió més àmplia sobre l’estat de la seva economia si, per exemple, volen emprendre un projecte que els suposi contractar finançament ja que també els permet saber la seva capacitat d’endeutament.
Teniu previst que aquest maig el servei de salut financer de BBVA afegeixi noves funcions...
— Sí, s’anirà completant amb noves eines que aportin valor a les gestions dels clients. Anirem incorporant noves funcionalitats en el futur per continuar oferint un servei totalment adaptat a les necessitats dels clients.