BBVA i El Celler de Can Roca, una aliança d'abast global
Fa més de deu anys, BBVA i El Celler de Can Roca van començar una col·laboració que semblava inusual en unir dos mons aparentment diferents: la banca i la cuina. Des d'aquell moment, l'aliança no ha deixat de sorprendre i créixer, i ha esdevingut un referent global de com dos sectors tan diferents poden compartir valors i construir projectes amb un impacte real en les persones. Avui, una dècada després, aquesta col·laboració continua avançant amb un compromís renovat per la sostenibilitat, la innovació i el servei a l'excel·lència, pilars que defineixen tant l'entitat financera com el famós restaurant.
Durant un esdeveniment recent celebrat a Barcelona, on es va formalitzar l'extensió d'aquesta col·laboració fins al 2027, Carlos Torres Vila, president de BBVA, va destacar la importància d'aquesta relació. “Fa deu anys que treballem de la mà dels germans Roca en interessants projectes que ens han proporcionat grans aprenentatges. Iniciatives que volem continuar ampliant els pròxims anys de la mà de l'excel·lència i la professionalitat de tota la família que conforma l'equip del Celler de Can Roca”, va afirmar. Aquesta col·laboració ha permès a BBVA i El Celler de Can Roca construir una visió de futur comuna en què la sostenibilitat no és només una paraula de moda, sinó un compromís real amb el futur.
Suport al teixit empresarial català
La rellevància d'aquesta col·laboració també està en la seva capacitat d'impulsar altres actors de l'ecosistema empresarial. "Els germans Roca són un clar exemple del potent teixit empresarial que té Catalunya, amb companyies molt competitives que s'han fet un lloc important als seus respectius sectors a tot el món", va ressaltar Carlos Torres Vila durant l'esdeveniment. Així mateix, el president de l’entitat també va voler ressaltar el ferm compromís que té l’entitat amb les pimes catalanes, que són vitals per al bon funcionament de l’economia del país.
Un exemple d’aquest suport és la col·laboració amb els germans Roca. Per a Joan Roca, xef i copropietari (juntament amb els seus dos germans, Josep i Jordi) del Celler de Can Roca, l'aliança amb el BBVA “ens ha permès avançar en la nostra aspiració de ser locals, de treballar amb la tradició però amb inspiració global. El BBVA ens ha brindat el suport necessari per ser ambaixadors no només de la nostra gastronomia, sinó també d'un model de negoci que creu en la innovació, la tradició, el compromís social i la família”.
Una relació que transcendeix la gastronomia
Més enllà de les cuines del prestigiós restaurant a Girona, aquesta col·laboració ha explorat noves maneres de contribuir al desenvolupament de la sostenibilitat i la innovació. El compromís amb el medi ambient s'ha traduït en nombrosos projectes, com ara la creació dels Premis BBVA als Millors Productors Sostenibles d'Espanya. Aquest reconeixement, que ja va per la cinquena edició, ha estat clau per donar visibilitat a petits productors que apliquen pràctiques responsables en els seus processos, dinamitzant economies locals i fomentant el relleu generacional en un sector crucial per al desenvolupament sostenible.
Aquests premis, que han reconegut 46 productors al llarg dels anys –vuit dels quals catalans– són una mostra de l'impacte positiu d'aquesta col·laboració. De fet, totes dues entitats consideren que la sostenibilitat no és només un desafiament, sinó una oportunitat per transformar la societat i l'economia.
Projectes conjunts d’abast global
Una de les fites més rellevants d'aquesta aliança va ser la gira internacional que va portar la cuina del Celler de Can Roca a diferents racons del món. Aquest viatge culinari no només va permetre mostrar l'excel·lència gastronòmica dels germans Roca, sinó que va servir com a plataforma per homenatjar les cuines locals i donar visibilitat a productes autòctons. A més, el programa de beques associat a aquesta gira va obrir portes a joves promeses de la gastronomia, consolidant el compromís amb el foment del talent.
En l'àmbit cultural, BBVA i El Celler de Can Roca han produït documentals com Cooking Up A Tribute i The Turkish Way, que retraten la importància de la gastronomia en la identitat dels pobles. Així mateix, les dues entitats han col·laborat en esdeveniments de gran envergadura, com la creació de menús especials per als premis Oscar el 2018 i la COP25 que es va celebrar a Madrid. Tot plegat amb l'objectiu de reforçar el missatge que, junts, el banc i el restaurant no només innoven en els seus respectius sectors, sinó que ho fan amb una perspectiva global i unint forces i recursos per impactar en les persones.
• Valors compartits: innovació, sostenibilitat, talent i excel·lència en el servei al client.
• Visió global sense deixar de ser local.
• Creació de valor a la societat i a l'entorn.
• Prioritat a les persones, en el seu desenvolupament i benestar.