Banco Mediolanum, líder en satisfacció de clients de la banca per cinquè any consecutiu

Segons l'última edició de l'estudi de Satisfacció de Clients, elaborat per la consultora independent Stiga, l'entitat bancària espanyola ha rebut una qualificació de 8,39 sobre 10

Façana del Palauet Abadal de Barcelona, seu del Banco Mediolanum.
Redacció
12/10/2024
3 min

Per cinquè any consecutiu, Banco Mediolanum, l'entitat espanyola especialitzada en l'assessorament financer als seus clients al llarg de totes les etapes de la seva vida, se situa com el banc espanyol amb els clients més satisfets amb la seva entitat. Segons l'estudi Benchmarking de satisfacció de clients, fet cada any per la consultora independent Stiga, Banco Mediolanum consolida –amb un 8,39 sobre 10– el lideratge en el rànquing.

Stiga és una consultora independent que, entre altres tasques, anualment fa una enquesta de satisfacció de clients de les principals entitats bancàries que operen a Espanya. La satisfacció global del client s'obté a través de la suma de diferents paràmetres relatius als serveis oferts i la relació del client amb l'entitat.

Aquesta és la dotzena edició de l'enquesta i la cinquena en la qual participa Banco Mediolanum. En aquestes cinc últimes edicions sempre hi ha sortit líder en satisfacció global i que és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les 11 variables que mesuren. Des de l'entitat, destaquen que la nota és especialment significativa en un any en què el conjunt de la banca espanyola ha millorat en satisfacció al client i ha passat d'un 7,17 a una qualificació global de 7,24.

El Family Banker, un valor diferencial

En aquesta línia, l'estudi valida, novament, el model d'assessorament financer personalitzat de l'entitat, que posa a disposició de tots els seus clients un Family Banker, l'assessor financer que acompanya al client en la planificació de les seves finances. Actualment, Banco Mediolanum és la major xarxa bancària d'agents financers d'Espanya, amb més de 1.600 Family Bankers. Gràcies a aquest servei d'assessors experts, l'entitat bancària és, una vegada més, líder en satisfacció dels clients en la categoria de "gestor" (el seu assessor financer).

A l'atenció personalitzada proporcionada pels Family Bankers, se suma el lideratge de l'equip humà que ofereix el Servei d'Atenció Telefònica, situant l'entitat, un any més, també en la primera posició en satisfacció en aquesta categoria, amb una qualificació de 8,90 respecte a un 7,76 de la mitjana del sector. A més, fruit de la feina feta, el banc destaca en la primera posició –per tercer any consecutiu– en la capacitat de donar resposta i solució a les incidències, amb una puntuació de 7,56 respecte al 4,70 de la mitjana del sector en gestió d'incidències. Així, la satisfacció no és un resultat casual, sinó fruit de la relació del client amb el seu Family Banker i de l'atenció proporcionada.

La major xarxa bancària d'assessors financers de tot Espanya

Banco Mediolanum es diferencia per tenir un model d'assessorament personalitzat, en el qual cada client compta amb un assessor personal, amb noms i cognoms. Actualment, l'entitat, que va aterrar a l'Estat fa 24 anys, s'ha convertit en la major xarxa bancària d'assessors financers de tot Espanya. Així és com s'ha consolidat com a líder en satisfacció de clients de la banca espanyola per cinquè any consecutiu.

El conseller delegat de Banco Mediolanum, Luca Bosisio, destaca que "la satisfacció dels clients és el fruit de la visió que va impulsar el nostre fundador, Ennio Doris, des del primer dia: situar el client i les seves necessitats al centre com a eix del nostre model d'assessorament financer personalitzat". I afegeix que per això estan "molt agraïts que a Espanya els clients mostrin un alt nivell de satisfacció amb els nostres serveis i acompanyament".

Banco Mediolanum, entitat destacada en 9 categories

L'enquesta de Stiga analitza un total d'11 aspectes per determinar el grau de satisfacció global dels clients amb el seu banc. De tot el conjunt analitzat, Banco Mediolanum participa en nou dels aspectes, amb els quals supera àmpliament la mitjana del sector. Aquestes categories, a més de les tres ja esmentades en què l'entitat és líder, inclouen la satisfacció amb la banca per internet, la banca mòbil, la informació al client, l'oferta i preu, els intangibles de la relació (transparència, confiança i personalització) i els intangibles de la marca (solidesa i solvència, modernitat i compromís social), entre altres.

'Benchmarking' de satisfacció de clients 2023
stats