B-Travel 2025 aplega 120 expositors amb ofertes de turisme sostenible

El saló ofereix els viatgers la possibilitat de preparar les seves vacances donant el tret de sortida a la campanya turística d’enguany

Expositors de B-Travel  i assistents al saló de turisme de Fira de Barcelona.
Redacció
21/03/2025
3 min
Regala aquest article

Del 28 al 30 de març torna B-Travel, el saló de turisme de Fira de Barcelona, amb una gran oferta en clau de sostenibilitat. Amb la participació de 120 expositors directes i 600 d'indirectes, les destinacions sostenibles i de qualitat nacionals i internacionals són les grans protagonistes d’aquesta edició. La fira dona el tret de sortida a la temporada turística del 2025 i compta amb la presència, per primera vegada, de Ceuta, Melilla, Nàpols, l’illa de Madeira, i la regió Pyrénées Audoises.

El saló organitzat per Fira de Barcelona, que tindrà lloc al palau 8 del recinte de Montjuïc, comptarà amb la participació de grans noms del sector turístic nacional i internacional, com Paradores de Turismo de España, Port Aventura World, Viatges El Corte Inglés o RACC Travel, entre d’altres. A més, B-Travel presentarà una gran diversitat de propostes que van des del turisme rural fins al LGTBIQ+, passant per l'industrial o el ferroviari.

El turisme sostenible com a eix central

El president de B-Travel, Martí Sarrate, ha destacat que el saló fa una aposta decidida per la sostenibilitat perquè el “turisme serà sostenible o no serà”. Segons Sarrate, el turisme respectuós amb l’entorn natural és un turisme de més qualitat que, a més, contribueix a la desestacionalització i permet un ús més equilibrat dels productes turístics al llarg de l’any.

En aquesta línia, s’ha publicat el Decàleg del Viatger Responsable, elaborat en col·laboració amb la certificació Biosphere i amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Diputació General d’Aragó. Aquesta guia ofereix recomanacions per sensibilitzar els viatgers sobre l’impacte de les seves visites en l’entorn. A més, el mateix disseny del saló incorpora iniciatives de residu zero, com la reducció de moqueta i de plàstics d’un sol ús, per reforçar el compromís del sector amb la sostenibilitat.

La directora del saló, Marta Serra, ha explicat que B-Travel s’ha consolidat com una plataforma de referència per als viatgers, no només amb la celebració de l’esdeveniment, sinó també amb la seva presència digital durant tot l’any: ha ofert rutes personalitzades i ha contribuït a la desestacionalització de l’activitat turística. A més, “enguany potenciem la sostenibilitat amb mesures concretes en el saló i amb diverses jornades en aquest àmbit”.

Gastronomia de km 0 i activitats interactives

El saló s’estructura en sis àrees temàtiques que s’adapten a diferents tipus d’experiències de viatge (B-Delicious Fest, B-Culture, B-Special, B-Adventure, B-Happy i B-Industrial). Un dels punts forts d’aquesta edició és el B-Travel Passport, una gimcana interactiva en la qual els visitants podran superar diverses proves en estands col·laboradors per aconseguir premis valorats en 5.000 euros.

 El B-Travel Passport de la gimcana interactiva per aconseguir premis.

Pel que fa a l’oferta gastronòmica, el B-Delicious Fest permetrà degustar 18 especialitats culinàries de quilòmetre zero, com ara l’arròs del delta de l’Ebre, la vedella del Pirineu o la gamba de Vilanova. A més, hi haurà plats representatius de la cuina espanyola i internacional.

Àmplia oferta nacional i internacional

B-Travel es presenta un any més com una gran agència de viatges per al consumidor, amb una àmplia oferta de destinacions nacionals i internacionals. En l’àmbit estatal, per primera vegada hi seran presents Ceuta i Melilla, que se sumen a la representació de totes les comunitats autònomes. També hi participaran l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat i els patronats provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Turisme de Barcelona, per la seva banda, instal·larà un Bus Turístic de doble planta amb una promoció especial per als visitants del saló, que podran adquirir tiquets amb un 50% de descompte.

Pel que fa a les destinacions internacionals, enguany hi destaquen Cuba, Cearà (Brasil), Croàcia, l'Algarve, el centre de Portugal, Lisboa, Madeira, Porto, Nàpols i les regions franceses Tarn i Garona i Pyrénées Audoises. També hi serà present la República Dominicana a través dels seus organismes oficials de promoció turística. A més, 40 agències especialitzades oferiran la possibilitat de viatjar a Albània, l’Àrtida, Argentina, Bulgària, Colòmbia, Corea, l’Everest, Estats Units, Irlanda, Suècia, l'Uzbekistan o Xile, entre altres destins. L’oferta de creuers serà un altre dels grans atractius amb la participació de companyies com Crucemundo, Cruceros Australis, Hurtigruten, MSC Cruceros i Royal Caribbean Cruises.

stats