Contingut patrocinat

B-Travel 2025 aplega 120 expositors amb ofertes de turisme sostenible

El saló ofereix els viatgers la possibilitat de preparar les seves vacances donant el tret de sortida a la campanya turística d’enguany

Redacció

Del 28 al 30 de març torna B-Travel, el saló de turisme de Fira de Barcelona, amb una gran oferta en clau de sostenibilitat. Amb la participació de 120 expositors directes i 600 d'indirectes, les destinacions sostenibles i de qualitat nacionals i internacionals són les grans protagonistes d’aquesta edició. La fira dona el tret de sortida a la temporada turística del 2025 i compta amb la presència, per primera vegada, de Ceuta, Melilla, Nàpols, l’illa de Madeira, i la regió Pyrénées Audoises.

El saló organitzat per Fira de Barcelona, que tindrà lloc al palau 8 del recinte de Montjuïc, comptarà amb la participació de grans noms del sector turístic nacional i internacional, com Paradores de Turismo de España, Port Aventura World, Viatges El Corte Inglés o RACC Travel, entre d’altres. A més, B-Travel presentarà una gran diversitat de propostes que van des del turisme rural fins al LGTBIQ+, passant per l'industrial o el ferroviari.

Cargando
No hay anuncios

El turisme sostenible com a eix central

El president de B-Travel, Martí Sarrate, ha destacat que el saló fa una aposta decidida per la sostenibilitat perquè el “turisme serà sostenible o no serà”. Segons Sarrate, el turisme respectuós amb l’entorn natural és un turisme de més qualitat que, a més, contribueix a la desestacionalització i permet un ús més equilibrat dels productes turístics al llarg de l’any.

Cargando
No hay anuncios

En aquesta línia, s’ha publicat el Decàleg del Viatger Responsable, elaborat en col·laboració amb la certificació Biosphere i amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Diputació General d’Aragó. Aquesta guia ofereix recomanacions per sensibilitzar els viatgers sobre l’impacte de les seves visites en l’entorn. A més, el mateix disseny del saló incorpora iniciatives de residu zero, com la reducció de moqueta i de plàstics d’un sol ús, per reforçar el compromís del sector amb la sostenibilitat.

La directora del saló, Marta Serra, ha explicat que B-Travel s’ha consolidat com una plataforma de referència per als viatgers, no només amb la celebració de l’esdeveniment, sinó també amb la seva presència digital durant tot l’any: ha ofert rutes personalitzades i ha contribuït a la desestacionalització de l’activitat turística. A més, “enguany potenciem la sostenibilitat amb mesures concretes en el saló i amb diverses jornades en aquest àmbit”.

Cargando
No hay anuncios

Gastronomia de km 0 i activitats interactives

El saló s’estructura en sis àrees temàtiques que s’adapten a diferents tipus d’experiències de viatge (B-Delicious Fest, B-Culture, B-Special, B-Adventure, B-Happy i B-Industrial). Un dels punts forts d’aquesta edició és el B-Travel Passport, una gimcana interactiva en la qual els visitants podran superar diverses proves en estands col·laboradors per aconseguir premis valorats en 5.000 euros.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a l’oferta gastronòmica, el B-Delicious Fest permetrà degustar 18 especialitats culinàries de quilòmetre zero, com ara l’arròs del delta de l’Ebre, la vedella del Pirineu o la gamba de Vilanova. A més, hi haurà plats representatius de la cuina espanyola i internacional.

Cargando
No hay anuncios

Àmplia oferta nacional i internacional

B-Travel es presenta un any més com una gran agència de viatges per al consumidor, amb una àmplia oferta de destinacions nacionals i internacionals. En l’àmbit estatal, per primera vegada hi seran presents Ceuta i Melilla, que se sumen a la representació de totes les comunitats autònomes. També hi participaran l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat i els patronats provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona. Turisme de Barcelona, per la seva banda, instal·larà un Bus Turístic de doble planta amb una promoció especial per als visitants del saló, que podran adquirir tiquets amb un 50% de descompte.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a les destinacions internacionals, enguany hi destaquen Cuba, Cearà (Brasil), Croàcia, l'Algarve, el centre de Portugal, Lisboa, Madeira, Porto, Nàpols i les regions franceses Tarn i Garona i Pyrénées Audoises. També hi serà present la República Dominicana a través dels seus organismes oficials de promoció turística. A més, 40 agències especialitzades oferiran la possibilitat de viatjar a Albània, l’Àrtida, Argentina, Bulgària, Colòmbia, Corea, l’Everest, Estats Units, Irlanda, Suècia, l'Uzbekistan o Xile, entre altres destins. L’oferta de creuers serà un altre dels grans atractius amb la participació de companyies com Crucemundo, Cruceros Australis, Hurtigruten, MSC Cruceros i Royal Caribbean Cruises.