Automobile Barcelona, el saló europeu amb més marques
El certamen del 2021, que porta per lema ‘Torna la il·lusió’, comptarà amb 23 firmes de cotxes i mostrarà gran varietat de vehicles elèctrics per impulsar el sector
Sota el lema Torna la il·lusió, Automobile Barcelona acollirà les novetats de 23 marques d’automòbils en una de les cites més importants del sector d’aquest any. El certamen, organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), tindrà lloc al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona del 30 de setembre al 10 d’octubre (pavellons 1 i 8, avinguda Maria Cristina i als entorns del carrer Rius i Taulet) i mostrarà als visitants el futur de la mobilitat sostenible. Serà de nou una gran plataforma per al sector de l’automoció que contribuirà a la reactivació de les vendes.
El president d’Automobile Barcelona, Enric Lacalle, expressa la importància de la presencialitat, òbviament adaptant el format al protocol de mesures de prevenció i seguretat contra la covid-19 elaborat per Fira de Barcelona. “El saló és fruit d’un gran esforç col·lectiu i del nostre compromís amb la indústria de l’automòbil, que ha cristal·litzat en un esdeveniment que vol tornar la il·lusió al sector, als amants del motor, però també a tota la ciutat, a la qual el saló està profundament arrelat des de fa més de 100 anys”. Lacalle afegeix que “serem el saló amb més marques dels celebrats a Europa, cosa que ens converteix, un cop més, en una de les cites de referència del motor i una immillorable plataforma per connectar amb el gran públic”.
El director general d’Anfac, José López-Tafall, ha valorat la importància d’aquest esdeveniment: “No podíem perdre aquesta cita centenària amb la indústria de l’automoció a Espanya, i menys amb la transformació que abordem al sector. L’electrificació és una de les claus per complir els nostres compromisos europeus de descarbonització i el mateix saló i les jornades sobre Els reptes de l’electrificació de la mobilitat han de servir per apropar encara més als ciutadans aquesta transformació, que ja és una realitat al mercat, amb més de 150 models disponibles”.
‘Test drives’
Les marques automobilístiques participants seran Baltasar, BMW, Cupra, Dacia, DFSK, DR, Evo, Ford, Hispano Suiza, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Lotus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Smart, Subaru, Suzuki i Volvo. Així mateix, estaran presents altres empreses dels àmbits de la mobilitat i l’automoció. Els dies 30 de setembre i 1 d’octubre el saló estarà reservat a premsa i professionals, i des del 2 d’octubre estarà obert al públic. Cal recordar que el certamen és l’únic dels que se celebren a Espanya que té el reconeixement internacional de la OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles).
Els visitants d’Automobile Barcelona podran experimentar les últimes tecnologies aplicades a l’automoció i posar-se al volant dels últims models de les marques presents. Als tradicionals boxes de les avingudes Reina Maria Cristina i Rius i Taulet hi haurà les gammes actuals de vehicles, inclosos els elèctrics, híbrids i híbrids endollables, per conèixer les seves prestacions. I l’emblemàtic circuit de Montjuïc és on es podran provar els cotxes en els test drives, per descobrir quin s’adapta més a les seves necessitats.
Després de l’anunci de la Comissió Europea de la fi de la venda de cotxes amb motors de combustió per a l’any 2035, els sistemes de propulsió alternativa també seran els grans protagonistes de les jornades per a professionals. Anfac organitzarà el dia 1 d’octubre el fòrum de l’electrificació, en el qual les marques abordaran temes com la descarbonització i l’electrificació del transport com a eixos de la recuperació postcovid, i el paper clau de les estructures de recàrrega en una Europa electrificada. Està prevista l’assistència, entre d’altres personalitats, de la ministra d’Indústria, Turisme i Consum, Reyes Maroto, i el vicepresident executiu de la Comissió Europea, Franz Timmermans.
Per la seva banda, la Societat de Tècnics d’Automoció (STA) també organitzarà cinc jornades temàtiques per a professionals del sector que tractaran temes com la xarxa de punts de recàrrega, el vehicle d’hidrogen, el cotxe connectat i autònom, el vehicle industrial i la mobilitat com a servei o maas (mobility as a service). A més, l’Associació Espanyola de Gestors de Flotes celebrarà la reunió anual de tots els seus associats en el marc del Saló.
L’esdeveniment també apostarà per la innovació en l’àmbit del transport urbà i comptarà amb firmes de l’ampli ecosistema de la mobilitat com Smou i Mapfre. A més, Automobile Barcelona ha preparat la zona Urban Mobility, a la plaça de l’Univers, per saber com ens desplaçarem per les ciutats en el futur pròxim i on els visitants podran provar vehicles de mobilitat personal dissenyats per a l’entorn urbà, entre els quals motos, bicicletes i patinets elèctrics, en un circuit especialment habilitat en què també s’abordarà la formació viària.
Entre les empreses i organismes que participen a l’espai Urban Mobility de l’Automobile Barcelona hi ha el Servei Català de Trànsit, Arena, Brixton Motorcycles, E.twow, Horwin, Kymco, m-Motorbikes España, Niu, Ray, Silence Urban Ecomobility, Spin Mobility i Sunra.