Alimentaria&Hostelco 2024 tindrà una participació internacional rècord
La plataforma mostrarà les últimes solucions del sector de l'alimentació, begudes i equipament per al canal Horeca.
BarcelonaAlimentaria&Hostelco, la plataforma de negocis internacional líder en alimentació, begudes, food service i equipament hostaler, tornarà al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 18 al 21 de març en la seva edició més internacional. Hi participaran 3.200 empreses expositores i 900 seran foranes (prop del 30%), unes xifres que confirmen aquesta edició com la més internacional.
Després d'Espanya, el país que ocuparà un major espai expositiu serà Itàlia, seguida de Turquia, la Xina i Hong Kong, Polònia, Portugal, França, Bèlgica, Alemanya, Països Baixos i l'Argentina. En la majoria dels casos, incrementa tant la superfície com el nombre d'empreses respecte a l'edició anterior. Destaca la tornada de les empreses asiàtiques, liderades per la Xina i Hong Kong, i amb una nodrida representació de Taiwan, Tailàndia i Corea del Sud.
Pel que fa als visitants, es preveuen prop de 100.000 professionals, el 25% internacionals. A banda, i per a maximitzar les oportunitats de negoci, el certamen compta amb un programa d'invitació de compradors clau, a través del qual reunirà més 2.200 importadors, distribuïdors, i responsables de compres d'alt nivell. D'aquests, més de la meitat són internacionals, procedents de 98 països -amb els Estats Units, Mèxic, la Xina, Portugal, el Regne Unit, Colòmbia, el Canadà i Corea del Sud al capdavant- i s'espera que es duran a terme més de 13.000 reunions de negocis. Entre les empreses que visitaran el saló destaquen Walmart, Heb, Fresh Market i José Andrés (els EUA), Grupo Abascal (Mèxic), City Super i Bidfood (la Xina), Sodexo (UK) i Metro (el Canadà).
Alimentaria també reunirà una àmplia representació de firmes de totes les comunitats autònomes l’Estat, encapçalades per Catalunya (prop de 470 empreses), Andalusia (283) o Castella i Lleó (161). Així mateix, revalida el suport d'institucions i associacions sectorials de referència.
“La gran fortalesa de la plataforma és el seu caràcter únic i diferencial en l'àmbit internacional, amb una amplíssima oferta transversal per a la indústria de l'alimentació i begudes i el canal Horeca. Per això, tornem a comptar amb el suport unànime de les empreses i associacions espanyoles més destacades i incrementem la nostra repercussió global”, assegura J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions.
Horeca i carnis, principals protagonistes
La plataforma firal ocuparà set pavellons, la qual cosa suposa la pràctica totalitat dels 100.000 m² nets del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. D'una banda, comptarà amb vuit salons verticals que cobreixen la demanda de sectors estratègics: Intercarn (carn i derivats), Interlact (lactis), Expoconser (conserves), Restaurama (food service) i Snacks, Biscuits & Confectionery (aperitius i dolços), ja existents en anteriors edicions. A aquests s'afegeixen els de nova creació, que responen a la demanda creixent del mercat: Fine Foods (productes gurmet), Organic Foods (productes ecològics) i Coffee, Bakery & Pastry (cafeteria, forn i pastisseria). Aquest últim, dissenyat en resposta als nous reptes, formats i tendències del mercat, és una de les grans apostes del certamen d’enguany.
D'altra banda, cinc salons transversals més abastaran una oferta heterogènia: Alimentaria Trends, International Pavilions, Lands of Spain, Grocery Foods i FoodTech. A més, Premium tornarà a ser l'espai més exclusiu i sibarita d'Alimentària, on un grup de signatures selectes de l'alta gastronomia presentarà els seus productes gurmet de qualitat extra.
El saló Hostelco reunirà equipament, productes, serveis i activitats perquè els professionals de la restauració, hoteleria i col·lectivitats trobin novetats, idees creatives i propostes de formats innovadors de negocis. Destaca la fusió de l'oferta expositiva d’Hostelco i Restaurama, el saló d'Alimentaria enfocat al food service, amb l'objectiu de multiplicar sinergies en un dels àmbits més destacats de l'economia espanyola i així formar la principal plataforma internacional dirigida al canal Horeca.
Una exhibició d’innovació
La innovació serà un element clau en el saló, tant en l’oferta d’alimentació com en restauració i hostaleria. Aquest concepte es plasmarà principalment en els espais de difusió de coneixement The Alimentaria Hub i The Horeca Hub. La primera és una àgora sobre l’alimentació del futur i els grans reptes de la indústria on participaran 200 experts en tendències i innovació alimentaria. Entre ells, el xef Ferran Adrià o el Dr. Walter Willet (Harvard), que ha investigat durant 40 anys la relació entre aliments i malalties. La segona, The Horeca Hub, és una àrea multidisciplinària i experiencial de nova creació que difondrà continguts clau per al canal Horeca, com la sostenibilitat, la digitalització o l'atracció del talent, a més de mostrar les últimes tendències amb la participació de grans xefs, com Joan Roca, Quique Dacosta, els cuiners del Disfrutar o Elena Arzak.
En total, més de 350 sessions, entre ponències, taules rodones, congressos i demostracions -amb especial focus en el canal Horeca i la seva importància socioeconòmica-, en les quals intervindran al voltant de 700 experts de primer nivell.