Contingut patrocinat

50 anys del cava més universal

Cordón Negro celebra el 2024 el 50è aniversari mantenint l'estil festiu, desenfadat i elegant que conquista el món des del llançament, el 1974. La marca ha celebrat aquesta important fita a Barcelona en una festa internacional ambientada en l'escena cultural dels anys 70 i viatjant en el temps fins a l'actualitat. Una celebració en el marc de la qual també s'ha presentat la nova imatge de Cordón Negro i el nou logotip de Freixenet.

Redacció
i Redacció

Cordón Negro va néixer de la mà de Josep Ferrer, actual president d'honor de Freixenet, que amb el seu esperit innovador i la seva vocació internacional va voler crear un cava jove i fresc al gust del consumidor europeu i presentar-lo de manera trencadora en una ampolla esmerilada de color negre mat que ha esdevingut icònica. Curiosament, on va triomfar primer va ser als Estats Units, país on va esdevenir l’escumós més venut el 1983 i va passar a conèixer-se com The Black Bottle.

Posteriorment arribarien els números 1 al Regne Unit, el Canadà, Suècia, Suïssa, el Japó, França i nombrosos països més, arribant a ser el cava més exportat del món. En aquesta potent expansió va jugar un paper crucial l'estratègia de publicitat diferencial i avantguardista de la marca. Així, Cordón Negro va anar conquerint els amants dels escumosos fins a convertir-se en la icona que és avui, present en més de 130 països dels cinc continents.

Cargando
No hay anuncios

Però la influència de Cordón Negro va molt més enllà de les fronteres terrestres. Ha estat partícip de moments memorables com els recordats Jocs Olímpics de Barcelona 1992 i l'adrenalina dels premis de MotoGP, com a cava oficial en els dos esdeveniments. Fins i tot ha transcendit l'atmosfera per acompanyar l'astronauta Helena Kondakova a l'Estació Espacial MIR, convertint-se en el primer vi escumós que va arribar a l'espai exterior el 1994.

Cargando
No hay anuncios

La marca estrena 'packaging' i logotip

En el marc del 50è aniversari, Freixenet Cordón Negro estrena una nova imatge caracteritzada per la seva distinció, elegància i modernitat. El nou disseny rejoveneix la marca, inclou les seves icòniques senyes d'identitat i presenta el nou logotip de Freixenet. "El nou disseny és més premium i més segur. Distingirà Freixenet de la competència i reforçarà la nostra reputació com a marca innovadora, progressiva i centrada en el client", diu Pere Ferrer, co-CEO i vicepresident de Grup Freixenet. La nova presentació de Cordón Negro també és més respectuosa amb el medi ambient. I és que, en el cas del format mini, s'ha reduït el pes de l'ampolla i l'ús de plàstic, mentre que a l’estàndard es fan servir materials més sostenibles i es prescindeix del plastificat a l'etiqueta frontal.

Cargando
No hay anuncios

El 2024 és també el moment perfecte per donar a conèixer al món el nou logotip de Freixenet, perquè enguany fa 110 anys des que Pere Ferrer Bosch i Dolors Sala Vivé van fundar la marca el 1914. El nou logotip s'inspira en la singular façana de les Caves Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia, dissenyada per l'arquitecte Joan Torras Puig. Representa els valors perdurables que són la base de la marca i les claus del seu èxit futur. El logotip reuneix el que totes les grans marques busquen per a la seva identitat però poques troben: una història única i significativa rere el disseny. "El nou logotip ressona amb força entre els consumidors", argumenta Martina Obregón, CMO global de Freixenet. "La marca Freixenet no és només una etiqueta per als nostres productes icònics, és una experiència emocional que representa les seves aspiracions i actituds davant la vida”, subratlla.

Cargando
No hay anuncios

Una innovadora revolució en el sector

Cordón Negro és un cava lleuger i preuat per la seva frescor, amb una acidesa molt equilibrada. Està format per un cupatge amb les tres varietats del Penedès típiques del cava: parellada, macabeu i xarel·lo. Va ser una autèntica revolució en el sector per la seva factura moderna i un procés d'elaboració innovador, perquè va ser el primer cava a fermentar a temperatura controlada per potenciar-ne les aromes i la frescor. Cordón Negro es va idear enològicament d'aquesta singular manera per enamorar el públic anglosaxó, amant dels escumosos aromàtics i frescos. Gràcies a això va acabar conquerint el món sencer. A més, la seva qualitat ha estat reconeguda a escala internacional en nombroses ocasions pels experts més exigents. Cal destacar la medalla a millor cava del món i millor escumós d'Espanya atorgada a Cordón Negro Brut Magnum pels prestigiosos The Champagne & Sparkling Wine World Championships -encapçalats pel reconegut escriptor i crític de vi britànic Tom Stevenson- el 2021 i 2022.

Cargando
No hay anuncios
Fites de Freixenet Cordón Negro

1974. Llançament mundial de Cordón Negro

1983. Núm. 1 de vendes als EUA

1985. Freixenet, líder mundial del cava, gràcies principalment a l'èxit de Cordón Negro

1992. Cava oficial dels Jocs de Barcelona 92

1992. Núm. 1 de vendes de vins escumosos al Regne Unit

1994. L’astronauta Helena Kondakova celebra el Nadal amb Cordón Negro des de l'Estació Internacional MIR

1994. Apareix el "cotxe ampolla" de Cordón Negro.

1995. Cava més exportant del món, amb presència en 100 països

1999. Rècord mundial de vendes, impulsat per les celebracions del canvi de mil·lenni

2003. Cava oficial de les celebracions de MotoGP

2019. Núm. 1 de vendes de vins escumosos a França

2019. S’anuncia a les pantalles de Times Square a Nova York

2021. Cordón Negro Brut Magnum, millor cava del món als The Champagne & Sparkling Wine Championships

2024. Celebració del 50è aniversari

www.freixenet.com