La multinacional catalana dels perfums i la moda, amb marques com Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Rabanne o Nina Ricci –per esmentar-ne només algunes–, ha fet una sòlida entrada a borsa. Més d'un segle després de la seva fundació, aquest imperi empresarial fa un nou salt endavant. En un entorn empresarial català on sempre costen la continuïtat i l'ambició, la rellevància d'un cas d'èxit com el de Puig és notòria.
L'ecosistema empresarial català és de moltes pimes, a les quals se'ls fa feixuc pensar en gran. O de terceres generacions que no segueixen el negoci. Hi ha tanta iniciativa com un cert acomplexament de país petit. Falta, sense dubte, la complicitat d'un poder fort, tant polític com financer. Hi ha teixit industrial, hi ha capacitat d'innovació, però el camí massa sovint s'estronca o no s'enlaira. No és, sens dubte, el cas de Puig. Fundat el 1914, el grup arriba ara als mercats amb una capitalització superior als 13.900 milions d'euros, cosa que el situa entre gegants cotitzats d'origen català com Cellnex i el Banc Sabadell, tot i que aquest darrer afronta en aquests moments l'oferta de compra per part del BBVA. Aviat sabrem si el Sabadell resisteix o passa a mans del banc espanyol d'origen basc.
Puig, en canvi, té garantit el seu camí ascendent controlat. Ha aconseguit fer el pas a la borsa blindant la propietat per a la família, que seguirà al capdavant de la companyia. Els Puig estan legítimament orgullosos de la feina feta pels avantpassats, una trajectòria col·lectiva que els ha portat molt amunt. La vocació és la de seguir així, progressant sense perdre identitat. Miren lluny i ja pensen en la generació següent. La santíssima continuïtat. La determinació. És aquest esperit, suma d'empenta i de prudència, el que ara els porta a entrar a la borsa sense fer cap pas en fals, un bateig al parquet llargament estudiat i que s'ha produït de manera plàcida i satisfactòria. De fet, és la sortida més important a borsa a Europa des de principis d'any i a Espanya des de la d'Aena el 2015. I és el primer toc de campana per entrar al mercat continu que se celebra a la capital catalana des del 2007, quan va tenir lloc el de la firma de piscines Fluidra. Puig és, finalment, un solidíssim candidat per entrar a l'Íbex-35.
Estem parlant d'una multinacional que opera en més de 30 països i ven productes en més de 150. Puig entra al mercat continu per la porta gran, situant-se entre les vint cotitzades més valuoses de la borsa espanyola. Ho fa, a més, amb una nova imatge de marca: acaba de renovar el seu logotip. I ho fa des de Barcelona, sense complexos. El 2023 la multinacional catalana –que va mantenir la seu aquí després de l'1-O, enmig de la fugida de moltes altres firmes– va facturar més de 4.300 milions d'euros i en va guanyar 465, els seus tercers resultats consecutius de rècord. El gegant camina amb passos ferms. L'avalen els resultats, la història, el llinatge i un futur ple de possibilitats.