Economia16/03/2021

Wallbox obrirà una nova planta de carregadors a la Zona Franca

PAULA SOLANAS ALFARO
i PAULA SOLANAS ALFARO

BarcelonaEn plena cursa per acollir la fàbrica de bateries impulsada per Seat, Iberdrola i l’Estat, Catalunya fa un pas més en l’electrificació de la seva indústria. Aquest cop, però, el protagonista és el fabricant de carregadors per a cotxes elèctrics de Sant Andreu de la Barca Wallbox. La companyia va signar ahir un acord amb el Consorci de la Zona Franca per llogar durant almenys deu anys unes instal·lacions on ubicarà una nova planta de producció dels seus dispositius. Es tracta d’una nau d’11.220 metres quadrats i l’empresa hi destinarà una inversió de 9 milions d’euros. “La nova fàbrica representa un nou pas molt important no només per al futur de Wallbox, sinó també per a la indústria de l’automoció a Espanya que, com a tot el món, camina cap a l’electrificació”, va remarcar el conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La nova planta es posarà en marxa en el quart trimestre de l’any i implicarà la contractació de 200 nous treballadors. De fet, el pla d’expansió de Wallbox preveu arribar a finals del 2021 amb una plantilla de 800 empleats. L’empresa ja compta amb una altra fàbrica a Sant Andreu de la Barca, des d’on abasteix els més de 60 països on exporta els seus carregadors per a vehicles elèctrics. La inversió forma part de l’estratègia del Consorci per convertir la Zona Franca en un referent de la mobilitat elèctrica. Aquest pla es completarà amb altres incorporacions, com el projecte que substitueixi el buit que hi deixarà la marxa de Nissan.

Cargando
No hay anuncios

Seat avança en l’electrificació

Per la seva banda, Seat també continua amb la transformació de les seves fàbriques per adaptar-les al cotxe elèctric. Segons va avançar ahir El Periódico, la firma convertirà el seu centre de components al Prat de Llobregat en una planta d’acoblament de bateries que després es transportaran en tren fins a Martorell per instal·lar-les als seus nous models 100% elèctrics. La marca s’ha compromès a invertir 5.000 milions d’euros fins al 2025 per electrificar les seves plantes de cara a la producció de vehicles elèctrics i també ha començat a formar els seus treballadors en aquest àmbit. Aquest procés, però, es treballa en paral·lel a l’acord amb l’Estat i Iberdrola per crear la primera fàbrica de bateries d’Espanya.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat que diverses fonts del sector apunten que el projecte es farà a Catalunya, la vicepresidenta quarta i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, va assegurar ahir que “probablement hi pot haver fabricació” de bateries en altres zones de l’Estat. “Jo no descarto que part de la fabricació sigui a prop de Martorell, ja hi ha fabricació a València i probablement hi pot haver fabricació en altres territoris”, va afirmar a El Periódico.

Així doncs, Ribera va rebutjar abordar aquesta iniciativa “en termes d’exclusió o de lluita de territoris”, i va defensar analitzar què pot aportar cada zona en vista de l’interès que ha despertat aquest sector arreu d’Espanya.