Automoció

Wallbox dispara les vendes però eleva un 423% les pèrdues

L''unicorn' català no espera resultats operatius positius fins al 2024

BarcelonaWallbox, la companyia catalana de carregadors de cotxe elèctric que cotitza a Nova York, va disparar les vendes el 2021, però alhora va multiplicar les pèrdues. Segons els comptes que ha presentat l'empresa a la SEC (el supervisor de la borsa nord-americana), la companyia va elevar els ingressos un 264%, fins a 86,4 milions de dòlars (78,5 milions d'euros), però alhora va multiplicar les pèrdues fins a 62,8 milions d'euros, un 423% més que l'any 2020.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El 2021, aquest unicorn català que va debutar a la borsa de Nova York a l'octubre va vendre 129.000 carregadors, un 261% més que l'any anterior, va treballar en 98 països i va contractar 464 treballadors més, fins a arribar a una plantilla de gairebé 900. Per al conseller delegat i cofundador de la companyia, Enric Asunción, el 2021 ha sigut un "any crucial" per a Wallbox perquè, a més d'arribar a la categoria d'unicorn i de cotitzar als EUA, va aconseguir incorporar al seu capital el vehicle inversor Kensington Capital.

Cargando
No hay anuncios

L'empresa va obtenir el 2021 un resultat brut d'explotació (ebitda) ajustat de 55 milions de dòlars (50 milions d'euros) negatius, mentre que l'any anterior va ser de 16,2 milions de dòlars negatius (14,7 milions d'euros). La companyia no aspira a aconseguir un ebitda positiu fins al 2024 perquè centra l'estratègia en el creixement.

Previsions

De fet, Asunción ha defensat que la companyia, malgrat la incertesa en la geopolítica actual, en la cadena de subministrament i en la inflació, pot superar aquests reptes gràcies a la cartera de productes i la seva experiència operativa. De cara al primer trimestre espera facturar entre 26 i 28 milions d'euros, amb un creixement d'entre el 170% i el 190%, i espera tancar l'any amb una facturació d'entre 175 i 205 milions d'euros, és a dir, entre un 145% i un 190% més en relació amb el 2021. Wallbox, que aquest any va obrir una nova fàbrica a la Zona Franca, va debutar a la borsa de Nova York amb l'acció a 8,6 dòlars i ara ja se situa per sobre dels 12.