Economia06/09/2016

Wallapop podrà mantenir la seva marca

L'empresa Unipreus SL, propietària de les botigues Walla, apel·larà a la decisió del jutge per continuar la batalla legal

Júlia Manresa / Jana Homs
i Júlia Manresa / Jana Homs

BarcelonaLa web de compravenda Wallapop continuarà utilitzant la seva marca i incorporant la paraula 'Walla' a les campanyes publicitàries, ja que el jutge considera que no hi ha cap acte de competència deslleial.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'empresa Unipreus SL havia demandat la plataforma 'online' al·legant aprofitament de l'èxit aliè a través del nom. La sentència deixa clar que aquesta infracció no hi és perquè les dues empreses operen en sectors i mercats diferents.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, les botigues Walla no es donen per vençudes. Un portaveu d'Unipreus segueix mantenint que "tot i ser dos negocis diferents estan dins el mateix sector i, per tant, Wallapop es vol aprofitar de la nostra marca, que va aparèixer set anys abans". A més, sobre la sentència considera que "serà una batalla molt llarga i el jutge no s'ha volgut arriscar".

La clau per desencallar la confrontació judicial ha estat definir Wallapop com una aplicació intermediària que posa en contacte els usuaris, de manera que es diferencia de la venda directa d'articles d'Unipreus. El jutge considera que les botigues esportives no poden monopolitzar l'expressió de sorpresa 'Walla' i senyala que no ha estat mai registrada com a marca.

Cargando
No hay anuncios

La sentència també posa èmfasi en la divergència en el tipus d'articles comercialitzats: Wallapop ven objectes de segona mà mentre que els d'Unipreus són nous.