Wallapop aterra a Itàlia en un segon intent d'internacionalitzar l'aplicació
L'empresa catalana s'obre així a les compres i vendes transfrontereres de productes de segona mà
BarcelonaLa plataforma de venda de productes de segona mà entre particulars Wallapop ha arrancat la primera gran operació lligada a la ronda de 157 milions d'euros que va tancar el febrer passat: reprendre la seva expansió internacional. Aquest cop, l'aplicació comença el periple per Itàlia, després que la incursió als Estats Units acabés fa cinc anys amb l'empresa fusionant les seves operacions en aquest mercat amb Letgo.
Segons justifica aquesta companyia catalana, Itàlia té “grans similituds” amb el mercat espanyol. Per exemple, que un de cada tres usuaris ja compra més articles de segona mà que abans de la pandèmia i que els consumidors estan molt familiaritzats amb la compravenda de productes a altres països europeus. A més, Wallapop considera que el comerç electrònic té un gran potencial de creixement a tots dos mercats, que a més comparteixen les categories de més èxit: moda, productes per a la llar, dispositius electrònics i productes per a nens i nadons.
Al mercat transalpí compten amb un públic, diuen, de 43 milions d'usuaris d'internet. A més, però, l'aplicació engegarà una funció perquè aquests potencials usuaris també puguin comprar o vendre a Espanya. L'empresa s'introdueix així el mercat transfronterer.
“La nostra ambició és enderrocar les barreres del mercat de compravenda de segona mà i construir un ecosistema d'inventari únic a Europa -explica Rob Cassedy, conseller delegat de Wallapop-. No volem explorar el mercat italià com a negoci secundari, sinó aprofitar el seu enorme potencial”, afegeix.
Canvis directius i financers
Aquest és també el primer gran moviment empresarial amb Cassedy pilotant l'empresa sense tenir al costat el seu fundador, Agustín Gómez, que va deixar el càrrec de president la primavera passada i es va desvincular definitivament de la start-up que havia creat vuit anys enrere.
Wallapop va tancar l'exercici de l'any passat incrementant en un 50% els seus ingressos en comparació amb l'any anterior, i, segons explica la mateixa empresa, la nova línia de negoci que permet als compradors i venedors tancar la transacció sense trobar-se físicament ha crescut un 80% en volum aquesta primera meitat de l'any. La companyia va estar perdent diners fins al 2018, exercici que va tancar amb 134 milions d'euros de beneficis.