Vueling va perdre 40 milions pel caos de l’estiu al Prat

El conseller delegat de IAG xifra l'impacte de la crisi operativa, que va provocar un augment en els costos per les indemnitzacions i la despesa en personal

Les cues al Prat van ser una de les imatges d’aquest estiu.
Paula Solanas
29/10/2016
2 min

L’impacte de la crisi que va viure Vueling a l’aeroport del Prat a principis de juliol ja té xifra. L’aerolínia catalana va perdre 40 milions d’euros pel caos operatiu, que va provocar constants retards i cancel·lacions de vols durant dies, segons els càlculs del grup IAG, la matriu de Vueling. Així ho va explicar ahir el conseller delegat d’IAG, Willie Walsh, durant la presentació dels resultats del tercer trimestre, que inclou l’aerolínia catalana, juntament amb Iberia, British Airways i Aer Lingus. El primer directiu d’IAG va tornar a atribuir el cas a la vaga de controladors aeris a França i va assegurar que Vueling no va ser l’única aerolínia que va tenir problemes per aquest conflicte laboral. Segons les dades publicades ahir, IAG va assolir millores en les despeses de totes les seves aerolínies, excepte a la catalana, on els costos es van disparar a causa de les indemnitzacions per incidències i la despesa en personal.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Arran de la crisi, Vueling es va veure obligada a presentar un pla de contingència per minimitzar les cancel·lacions i retards de l’estiu passat, fet que inclou el lloguer de 6 avions i la contractació de 34 pilots. A més, l’aerolínia va haver d’augmentar un 40% el personal de l’oficina de vendes i el temps d’escala. Tot i així, Walsh va destacar els resultats operatius positius de l’aerolínia amb base al Prat, per davant de companyies de la competència, i es va mostrar confiat que l’empresa tornarà a la normalitat el pròxim exercici.

Pel que fa a l’efecte del Brexit en la demanda de les rutes entre Espanya i el Regne Unit, Walsh va assegurar que no hi ha hagut cap descens. De fet, el primer executiu d’IAG va insistir que les perspectives de creixement al mercat espanyol són bones i que segueix sent atractiu i “fort” per l’empenta del turisme. Els títols del hòlding van disparar-se prop d’un 6% ahir a l’Íbex-35, coincidint amb la presentació dels resultats trimestrals i les declaracions de Walsh. Al tancament de la borsa, els seus títols cotitzaven a 4,8 euros per acció.

IAG millora resultats

El consorci va presentar un benefici net de 1.484 milions d’euros en els primers nou mesos de l’any, un 25% més respecte del mateix període de l’any anterior. IAG preveu tancar l’any amb un increment de capacitat del 9,5%, segons recull en els resultats. L’últim trimestre el grup augmentarà un 13% l’oferta a Vueling, un 2,3% a Iberia, un 2,2% a British Airways i un 15,9% a Aer Lingus. L’aerolínia catalana és la companyia que aportarà més al grup el 2016, un 11,3%. El hòlding espera acabar l’any amb un benefici operatiu de 2.500 milions d’euros, una xifra que suposaria un 7% més que el 2015.

Se suspèn la vaga dels empleats de proveïment de combustible

Els treballadors de Servicios Logísticos de Combustibles de Aviación (SLCA), l’empresa propietat de Repsol i BP que abasteix una vintena d’aeroports espanyols -entre els quals el Prat-, van anul·lar ahir les parades previstes per demà i divendres vinent. L’empresa va anunciar que es reunirà amb els sindicats UGT i CCOO la setmana vinent, però els empleats reprendran la vaga el 6 de novembre si no hi ha acord. Ahir es van produir tres aturades de dues hores que no van tenir greus incidències al Prat.

stats