Vueling va perdre 40 milions pel caos del Prat a l'estiu

El conseller delegat d'IAG xifra l'impacte de la crisi operativa, que va provocar un augment en els costos per les indemnitzacions i la despesa en personal

Vueling reconeix la mala planificació però no dóna garanties
Europa Press
28/10/2016
2 min

MadridLa crisi operativa que va patir Vueling a principis de juliol, amb retards i cancel·lacions de vols, va suposar un impacte negatiu de 40 milions d'euros per a l'aerolínia catalana, segons els càlculs d'IAG (International Airlines Group), que ha tornat a atribuir el cas a la vaga de controladors aeris a França.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Així ho ha afirmat aquest divendres el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, durant la presentació dels resultats del tercer trimestre del hòlding que inclou l'aerolínia catalana, juntament amb Iberia, British Airways i Aer Lingus. El grup va assolir millores en les despeses de totes les seves aerolínies, excepte a Vueling, on els costos es van disparar per l'augment de les indemnitzacions per incidències i la despesa en personal.

Vueling es va veure obligada a presentar un pla de contingència per minimitzar les cancel·lacions i retards de l'estiu passat, fet que inclou el lloguer de 6 avions i la contractació de 34 pilots. A més, l'aerolínia va haver d'augmentar un 40% el personal de l'oficina de vendes i el temps d'escala. Walsh ha defensat que Vueling no va ser l'única aerolínia que va tenir problemes per la vaga de controladors francesos.

El conseller delegat ha destacat els resultats operatius positius de l'aerolínia amb base al Prat, per davant de companyies de la competència, i ha refermat que l'empresa tornarà a la normalitat durant el pròxim exercici.

Pel que fa a l'efecte del Brexit sobre la demanda de les rutes entre Espanya i el Regne Unit, Walsh ha assegurat que no hi ha hagut cap descens. De fet, el primer executiu d'IAG ha assegurat que les perspectives de creixement al mercat espanyol són bones, un mercat que segueix sent atractiu i "fort" per l'empenta del turisme.

IAG preveu tancar el 2016 amb un increment de capacitat del 9,5%, segons recull en els resultats. L'últim trimestre el grup augmentarà un 13% l'oferta a Vueling, un 2,3% a Iberia, un 2,2% a British Airways i un 15,9% a Aer Lingus. L'aerolínia catalana és la companyia que aportarà més al grup el 2016, un 11,3%. El hòlding espera acabar l'any amb un benefici operatiu de 2.500 milions d'euros, xifra que suposaria un 7% més que el 2015.

stats