Vueling tempteja American Airlines per fer connexions amb els EUA
La 'low cost' preveu tancar 3 o 4 acords amb aerolínies de llarg radi, com Qatar i Avianca, el 2014 per volar amb codi compartit
BarcelonaAmb una presència cada vegada més important en el mercat europeu i amb una marca a l'alça, Vueling s'ha proposat ara fer el salt intercontinental. De moment no té previst fer vols de llarg radi –els seus avions, i els que té encarregats, no hi estan preparats–, però estudia acords amb diferents aerolínies per fer connexions i volar amb codi compartit. De fet, preveu tancar acords amb 3 o 4 companyies l'any que ve, i una d'aquestes podria ser American Airlines (AA), l'aerolínia més gran del món quan culmini la fusió amb US Airways.
El president de Vueling, Álex Cruz, ha explicat que l'acord amb Qatar Airways, que va avançar fa uns dies, pot tancar-se el 2014. "Ara que Qatar està a l'aliança Oneworld, ens facilita més les coses", ha admès Cruz, perquè tot i que Vueling no en forma part, els seus socis d'IAG, Iberia i British Airways, sí que en són membres. La 'low cost' també està en converses amb la colombiana Avianca, però on veu millors oportunitats és en AA.
"Hi ha una oportunitat molt gran amb AA. Quan acabi la fusió, tindrà quatre vols a Barcelona (a Miami, Nova York, Philadelphia i Charlotte). I amb quatre vols, ja et pots plantejar fer connexions a Barcelona", ha dit Cruz. Les dues aerolínies han iniciat contactes però ha admès que una aerolínia tant gran té moltes prioritats abans d'associar-se amb una "petita" companyia barcelonina.
La intenció de Vueling és poder alimentar els vols d'AA al Prat perquè el gegant nord-americà faci més vols des de Barcelona, en concret a Chicago i Dallas.
Salvant les dificultats
Malgrat els avenços, el president de Vueling ha reconegut que existeixen nombroses dificultats per volar amb codi compartit amb d'altres aerolínies. Bàsicament són tècniques –"necessitem entre 6 i 9 mesos per adaptar-nos tècnicament, i veiem que en aquest temps podem fer coses que generin més ingressos", va dir Cruz–, però no només tècniques.
També el fet que formin part del grup IAG, i amb alguna aliança puguin entrar en competència amb British o Iberia, dificulta els acords. Però la principal dificultat és que "les aerolínies petites o mitjanes, amb les seves relacions amb les grans, sempre perden", i Vueling vol assegurar-se que els acords seran positius per l'aerolínia i no perdran diners.