La incipient indústria de la motocicleta elèctrica catalana guanya un nou actor. Volta Motorbikes ha engegat la fabricació a Figueres aquesta setmana i es prepara per enllestir la primera remesa de 50 unitats que es vendran a Catalunya i, en bona part, a mercats europeus, segons va explicar a l’ARA Marc Barceló, director de la companyia i un dels impulsors del projecte. L’empresa ja té acords tancats de distribució amb diversos països com França, Alemanya, Bèlgica i Portugal. L’exportació serà un factor clau perquè el 90% de les Volta aniran a mercats internacionals.
Les previsions de l’empresa són vendre 600 unitats de la motocicleta l’any que ve, que serà el primer exercici complet. La plantilla, que ara està formada per una desena de persones, creixerà fins a 15 o més si s’aconsegueix aquest objectiu, i la facturació rondarà els 3,6 milions l’any que ve. El preu de sortida són 7.600 euros, però hi ha una “rebaixa” de 1.500 euros per al comprador gràcies al pla d’incentius a la compra de vehicles elèctrics de la Generalitat, explica.
La primera moto, la Volta BCN, es fabricarà en dues versions, que bàsicament tindran diferències estètiques però la mateixa bateria. El vehicle està preparat per circular entre 70 i 100 quilòmetres sense haver-lo de recarregar. El 90% de les peces per construir la moto són de proveïdors catalans “de com a molt 100 quilòmetres a la rodona” i el 10% restant ve de l’exterior, sobretot de Corea del Sud pel que fa a components de la bateria que no es troben a Catalunya, segons l’empresa.
Una botiga a Barcelona
Volta Motorbikes s’encarregarà de la distribució del producte dins i fora del mercat espanyol. En paral·lel, prepara l’obertura de la seva primera botiga a Barcelona, que li donarà visibilitat a la ciutat i que s’ubicarà al carrer Aragó número 341. L’empresa confia a posar-la en marxa el mes que ve.
El projecte de Volta va néixer fa quatre anys de la mà del mateix Barceló i dos socis. El primer prototip ja va captar l’atenció de distribuïdors estrangers i un d’ells, del Canadà, va acabar convertit en soci de la marca aportant capital per industrialitzar les motos. L’inversor canadenc va entrar a la companyia fa un any amb un 40% de participació.