Seat confia que el totterreny arribarà tot i que Volkswagen s'hagi avançat amb un model propi

El fabricant alemany ha dut a Ginebra el T-Roc, un vehicle del mateix segment que el que Seat hauria de fabricar quan la direcció de Volkswagen l'autoritzi

La primera imatge del nou SUV de Volkswagen, el T-Roc.
Elena Freixa
04/03/2014
3 min

GinebraVolkswagen ha dut al Saló de Ginebra una novetat: un prototip de SUV que ha batejat amb el nom de T-Roc. La marca alemanya s'avança així a Seat, que fa mesos que espera el vistiplau de la directiva del grup per poder incorporar un vehicle similar a la seva gamma.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El SUV que Seat ambiciona és una de les grans apostes de la marca catalana per deixar enrere les pèrdues, però el model fa mesos que es fa esperar. Tot i que la marca descarta que puguin trobar-se similituds entre el model en què treballa i el nou T-Roc de Volkswagen, el cert és que tots dos pertanyen al mateix segment.

Volkswagen ja compta amb algun totterreny urbà dins la seva gamma, com ara el Tiguan.

Si finalment Volkswagen aprova el projecte de Seat és probable fins i tot que tots dos vehicles −el T-Roc i el futur Seat− sortissin de la mateixa fàbrica, ja que resultaria més rendible compartir la plataforma de producció. I Skoda podria ser una altra de es marques del grup que s'afegís amb un producte propi del mateix segment.

El president de Seat, Jürgen Stackamnn, no ha estat tant clar aquest dimarts a Ginebra - on la marca ha presentat el León Cupra- i s'ha limitat a dir que és "optimista" amb la idea que la marca acabi fabricant el totterreny urbà que, ara mateix, és un dels reis de les vendes a Europa, mercat on Seat concentra les seves vendes.

Stackmann ha assegurat que la decisió no es coneix encara, però que el model és "necessari" i el prototip dissenyat per Seat està "molt avançat".

Conscients d'aquesta competència, Seat ha insistit molt que l'important per al seu compte de resultats és poder tenir el SUV i que no és tan important on es faci, ja que els beneficis de les vendes que pugui reportar ajudaran a deixar enrere els números vermells.

El comitè critica que el SUV no vingui a Martorell

El president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha lamentat l'opacitat informativa del grup Volkswagen amb aquest model, que segons sembla no es fabricarà a Martorell sinó a alguna de les altres fàbriques del grup a Europa. Skoda s'ha postulat per fer-ho i Volkswagen també ho vol.

Segons Carnero, la decisió es fa esperar perquè són la companyia vol tenir tancades tot un seguit de peces que han de quadrar en la seva estratègia i que es resumeixen en quins vehicles s'assignen a cada planta i si cal traslladar-ne d'un lloc a un altre per donar cabuda als nous.

El que sembla clar, però, és que la planta de Martorell no atraurà el nou totterreny tot i estar preparada a nivell de costos i competitivitat per fer-ho, ha lamentat el president del comitè. Ha insistit que el conveni col·lectiu signat fa dos anys ampliava la flexibilitat i estava subjecte a l'arribada de nous vehicles.

"Anem curts de gamma, ha dit Carnero a Ginebra, recordant que la marca ven ara sobretot l'Ibiza i el León, i que tampoc hi ha substitut a la vista per a la berlina Exeo que es va deixar de fabricar. A l'Altea, ha afegit, li falta un rentat de cara que el torni competitiu, i els volums tant del Mii com de l'Alhambra o el Toledo no són suficients com per assegurar el creixement que al marca necessita per impulsar els resultats.

La fàbrica on es farà el SUV també és a hores d'ara una incògnita. Martorell aspirava a atreure el model, però fa mesos que les seves opcions s'han esvaït a favor de la planta de la txeca Skoda. Però en una època en què el mercat europeu recupera lentament el pols, les fàbriques de Volkswagen tampoc es volen deixar perdre la fabricació del model.

El nou Cupra, la novetat a Ginebra

Seat presenta a Ginebra el nou León Cupra, la versió més esportiva del model en el qual ara mateix té posada més ambició per créixer. Amb el Cupra culmina el llançament del León, que va començar la tardor del 2013. L'empresa ja té encarregades 20.000 unitats del vehicle, ha explicat Stackmann aquest dimarts.

De fet, la bona acollida del vehicle a Europa va veure's ja l'any passat amb un increment de vendes del 44%. L'arrencada del 2014, per sobre de les comandes previstes, també explica que a la fàbrica catalana s'hagi pogut deixar d'aplicar l'ERO temporal.

El León Cupra es vendrà amb dos nivells de potència −265 i 280 cv−, i per primer cop s'oferirà també en versió cinc portes i SC. Stackmann l'ha definit com un cotxe "refinat" que combina un rendiment alt amb una dinàmica excel·lent i confortable també per a distàncies llargues.



stats