Economia29/02/2016

Volkswagen busca el perdó dels clients i promet una "refundació"

El president del grup alemany diu que, després de l'escàndol dels dièsel, cal actuar més com Apple, Google o Tesla: "ràpids, pragmàtics i visionaris"

Elena Freixa
i Elena Freixa

Enviada especial a GinebraVolkswagen parla de refundació després de l'escàndol dels motors dièsel i aprofita la primera gran cita europea de l'automòbil aquest any, el Saló de Ginebra, per buscar la reconciliació amb els clients. "Hem decebut molta gent que ens havia fet confiança i aquest 2016 treballarem per guanyar-nos-la de nou", ha dit el nou president de Volkswagen, Matthias Müller, la vigília que comenci la gran fira de la ciutat suïssa.

Inscriu-te a la newsletter Rato i la nostra condemnaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La manipulació dels motors reconeguda pel grup alemany, ha insistit, va creuar els límits de l'ètica i el consorci treballa per arribar al fons de la investigació per poder ressorgir amb més força. "Només tindrem èxit si aprenem dels nostres errors", ha dit en el seu primer discurs com a president del consorci.

Cargando
No hay anuncios

El consorci alemany encara calcula les conseqüències i costos que pot tenir l'engany comès amb els dièsel (que va equipar amb un dispositiu que amagava emissions contaminants). Potser per això, Müller ha situat uns objectius més modestos per al grup que no pas el seu antecessor, Martin Winterkorn.

Volkswagen aspirava a ser la primera marca en vendes al món el 2018, passant per davant a Toyota (actual líder global), però ara l'objectiu es posposa i es redefineix. El grup alemany ha dit aquest dilluns que es proposa ser una companyia líder en mobilitat al món el 2025.

Cargando
No hay anuncios

El nou horitzó ja no parla només de venda de cotxes estricta, sinó de tots els nous negocis que la indústria de l'automòbil està explorant en el camp de la mobilitat (com el 'carsharing') per tal de competir amb el que proposen les grans companyies tecnològiques amb qui les marques ja estan competint per liderar el futur cotxe connectat i, més endavant, autònom.

La posada en escena del grup Volkswagen a Ginebra també és tota una declaració d'intencions. S'han acabat les grans festes amb les quals el grup presentava les novetats a la premsa i el format ha quedat reduït a una trobada de més petit format, sense llums, ballarins ni estrelles convidades, i on el discurs del president ha estat central i no les novetats de les diferents marques, que es donaran a conèixer a partir de dimarts.

Cargando
No hay anuncios

Cos a cos amb Apple i Google

Müller assegura sense embuts que l'estratègia cap al futur no passa per ignorar els nous competidors tecnològics, sinó per mirar d'imitar-los en el que fan bé.

Cargando
No hay anuncios

La pugna amb els gegants tecnològics ja és explícita. Per això, el president de Volkswagen, Matthias Müller, ha subratllat sense manies: "Hem d'assemblar-nos més a Apple, Google o Tesla en la manera de pensar i actuar: ràpida, pragmàtica i visionària", ha dit sense embuts.

Si la industria de l'automòbil no vol córrer el risc de veure's arraconada com un proveïdor de 'hardware' només, cal prendre'ls la davantera en els reptes tecnològics, ha insistit Müller en el primer discurs al càrrec a Ginebra.

Cargando
No hay anuncios

La digitalització i el cotxe connectat seran, amb permís de la crisi interna que mira de superar Volkswagen, els grans eixos del Saló de l'Automòbil de Ginebra aquest any.

L'aposta del grup alemany es concreta en tres nous centres des desenvolupament que ha anunciat que vol posar en marxa a Europa, Àsia i Califòrnia des dels quals aniran desgranant tota aquesta nova estratègia. Dissenyadors i experts en digitalització treballaran de la mà, ha explicat el president del grup ha dut al Saló de l'Automòbil de Ginebra que comença aquest dimarts.