Economia22/02/2019

Volkswagen va guanyar 12.153 M€ el 2018 malgrat els 3.200 M€ de cost del Dieselgate

El Suprem alemany obre la porta a la reclamació dels afectats pel frau del dièsel

Ara
i Ara

BarcelonaEl consorci alemany de l'automoció Volkswagen va tancar l'exercici del 2018 amb un benefici net de 12.153 milions d'euros, un 6 % més que el 2017. El benefici operatiu va ser de 13.900 milions d'euros, cosa que suposa un augment del 0,7% respecte als 13.800 milions d'euros comptabilitzats el 2017, segons dades avançades aquest divendres per la companyia. Els resultats definitius es publicaran el pròxim 12 de març.

Inscriu-te a la newsletter Primer set per al SabadellInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'empresa que dirigeix Herbert Diess va aconseguir incrementar el benefici operatiu malgrat l'impacte negatiu de 3.200 milions d'euros durant l'any passat en relació amb el problema del programari que alterava les emissions d'alguns vehicles dièsel de la corporació, més conegut com a Dieselgate.

Cargando
No hay anuncios

El benefici operatiu abans dels guanys extraordinaris el 2018 es va situar en 17.100 milions d'euros, un 0,5% de millora respecte als 17.000 milions d'euros registrats en l'exercici previ. Durant el conjunt de l'any passat, Volkswagen va comptabilitzar una xifra de negoci de 235.800 milions d'euros, cosa que representa un augment del 2,7% en comparació a l'any anterior.

Cargando
No hay anuncios

El 2018 la multinacional alemanya va aconseguir un marge operatiu del 7,3%, enfront del 7,4% del 2017, xifra que, segons l'empresa, se situa a la part "alta" de l'objectiu previst. A més, la liquiditat neta de la divisió d'Automoció va aconseguir 19.400 milions d'euros, un 13% menys.

El president del grup Volkswagen, Herbert Diess, ha qualificat de "decent" l'evolució de l'empresa durant l'any passat, principalment en el context de l'entrada en vigor del cicle WLTP –la nova normativa d'emissions–, que va provocar "una gran volatilitat" en el rendiment de les vendes de l'empresa.

Cargando
No hay anuncios

L'executiu indicat de les seves estimacions preveuen que els "vents en contra" augmentin en mercats clau durant aquest any i ha destacat que l'ofensiva per al cotxe elèctric que està duent a terme la corporació es reforçarà amb l'arribada de nous models.

"En general, però, haurem de redoblar els nostres esforços per complir amb els nostres ambiciosos objectius en el nou any fiscal", ha afegit el directiu de la multinacional alemanya, que va vendre 10,8 milions de vehicles a tot el món l'any passat, un 0,9% més.

Cargando
No hay anuncios

Per a l'any que acaba de començar, Volkswagen preveu experimentar un "lleuger" augment de vendes en comparació amb l'any anterior, tot i que es mantindran les condicions complicades de mercat, principalment per la situació econòmica, l'augment de la competència, la volatilitat del tipus de canvi de divises i les exigències d'emissions.

Pel que fa als ingressos, la companyia anticipa un creixement màxim d'un 5% en comparació amb el 2018, mentre que el marge operatiu se situarà en la forquilla entre el 6,5% i el 7,5%. A més, s'estima que els costos vinculats amb el "problema del dièsel" impactaran "de manera negativa" sobre el flux de caixa també el 2019, tot i que menys que en l'exercici precedent.

Cargando
No hay anuncios

Nou revés judicial

D'altra banda, el Tribunal Suprem alemany ha considerat aquest divendres que els dispositius il·legals que va instal·lar Volkswagen en els seus motors dièsel són un "defecte material", cosa que reforça la posició de milions de clients damnificats pel frau de les emissions contaminants i eleva la seva possibilitat d'èxit en cas que reclamin davant la Justícia.

Cargando
No hay anuncios

En una interlocutòria l'alt tribunal s'ha pronunciat per primera vegada sobre aquesta controvertida qüestió, assenyalant que basant-se en "interpretacions jurídiques provisionals" s'hauria de partir de la base que aquests programes informàtics són "un defecte material".

Volkswagen va instal·lar a milions dels seus vehicles dièsel un programari que limitava el funcionament del filtre del motor en moltes més condicions del legalment permès, cosa que feia que a la pràctica aquests vehicles contaminessin molt més del que es registrava en les proves en laboratori i per sobre dels límits europeus.