Volkswagen crearà una marca per competir amb Uber en serveis de mobilitat
Al mateix temps, el president del grup alemany no dóna per mort el dièsel i afirma que continuaran desenvolupant-ne models
ParísLes marques de cotxes han entès d'on els ve la nova competència i s'hi llancen de cap. El grup alemany Volkswagen ha anunciat que treballa en la creació d'una nova marca –la 13a del grup– per prestar serveis de mobilitat i cotxe compartit i competir amb Uber i els altres reis d'aquest nou negoci.
La futura marca, que encara no té nom, neix de l'aliança del fabricant i l'empresa de mobilitat Gett anunciada fa uns mesos. El president de Volkswagen, Matthias Müller, ha assegurat al Saló de l'Automòbil de París que la nova empresa tindrà la seu a Berlín i que, tot i que no té nom encara, sí que queda molt clar a què es dedicarà.
El líder mundial de l'automòbil Toyota inverteix a Uber
Volkswagen té clar que aquests serveis són el negoci futur, en què els fabricants han de posicionar-se de pressa: "No tothom tindrà cotxe, però tothom pot ser client de Volkswagen d'una manera o altra".
El dièsel no morirà encara
El màxim responsable del grup alemany no dóna per mort el dièsel tot i la controvèrsia que genera aquesta energia, sobretot arran de l'escàndol per la manipulació de motors dièsel que va protagonitzar Volkswagen. "Seguirem desenvolupant el dièsel i la tecnologia de benzina en paral·lel amb les noves tecnologies", ha reivindicat.
El compromís del consorci és llançar al mercat 30 nous models elèctrics de totes les seves marques fins al 2025. A París, ha presentat un prototip d'elèctric amb la promesa d'aconseguir 600 km d'autonomia.