El futur de l'aeroport del Prat

Vilalta (ERC) demana al govern espanyol que "no expliqui contes de fades" sobre les compensacions ambientals per l'ampliació del Prat

La portaveu republicana recorda que encara no s'han dut a terme les compensacions per la T1, inaugurada el 2009

ARA
i ARA

BarcelonaLa portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha demanat a la ministra de Transports i exalcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, que "no expliqui contes de fades". Es refereix així al fet que asseguri que es compensaran les afectacions que pateixin els espais naturals del Baix Llobregat amb l'ampliació de l'aeroport del Prat. Vilalta recorda, en aquest sentit, que l'Estat encara no ha dut a terme les compensacions per la construcció de la terminal 1, inaugurada el 2009. La dirigent republicana aposta per no allargar la tercera pista per evitar tocar l'espai de la Ricarda.

Inscriu-te a la newsletter Andic i l'entrevista que mai vam llegirInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"No ens poden prometre contes de fades de compensacions quan no s'han complert les compensacions anteriors", ha dit Vilalta en una entrevista a Europa Press. La portaveu d'ERC creu que la ministra actua de manera irresponsable i que, "en el cas que s'allargués la tercera pista i s'afectés la Ricarda", no es pot parlar de compensacions fins que no s'aclareixin les que hi ha pendents des de fa dotze anys.

Cargando
No hay anuncios

Vilalta ha opinat que en el que s'hauria d'estar treballant és en buscar l'equilibri per millorar l'aeroport sense que això vagi en detriment de la preservació del medi ambient i el seu entorn. No obstant, ha recordat que el seu partit defensa la inversió de 1.700 milions plantejada per Aena, però alhora reclama que el projecte es decideixi des de Catalunya a través de la taula tècnica impulsada per la Generalitat on també participen entitats socials i econòmiques.

Cargando
No hay anuncios

"L'acord no és per ampliar la tercera pista –afirma la portaveu republicana–, l'acord és per poder invertir aquests diners, i decidir des d'aquí com invertir-los. I aquesta inversió no necessàriament ha de passar per ampliar la tercera pista", sinó que s'han d'estudiar alternatives que no trinxin ni aixafin el territori. La preservació de l'entorn i especialment de la Ricarda és innegociable, ha afegit.

"Hi ha hagut una proposta d'Aena que han comprat acríticament els que defensen la sociovergència de sempre", ha afirmat. Tot i així, Vilalta ha evitat atacar Junts per Catalunya. "No s'ha d'assenyalar a ningú", ja que cada actor sap com ha reaccionat, ha comentat. En aquest sentit, ha assegurat que dintre del Govern hi ha consens, però que "una altra cosa és dins del govern de l'Estat" i l'Ajuntament de Barcelona, on Podem i els comuns s'han mostrat obertament contraris al projecte d'Aena.

Cargando
No hay anuncios

"Amortitzada" abans de submergida

Per la seva banda, aquest dimarts el diputat de JxCat i expresident de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, va assegurar a Twitter que l'ampliació del Prat quedaria "amortitzada" abans de l'any 2100, quan segons els càlculs de l'IPCC el nivell del mar pujaria 1,1 metres a la zona de l'aeroport a causa del canvi climàtic, mentre que les pistes són dos metres per damunt del nivell del mar.

Cargando
No hay anuncios

Pressió ecologista

Al seu torn, fins a sis entitats ecologistes han demanat per carta al president espanyol, Pedro Sánchez, i al de la Generalitat, Pere Aragonès, la paralització immediata de l'ampliació de l'aeroport del Prat per "insostenible" amb el medi ambient. Amics de la Terra, Depana, Ecologistes en Acció, WWF, SEO/Bird Life o Greenpeace, les organitzacions que han firmat la carta, adverteixen que la transformació "vulnera tots els compromisos amb la lluita contra el canvi climàtic", i encara més si s'acaba vulnerant l'espai protegit de La Ricarda, recorden. També exigeixen a tots dos presidents una alternativa del model de mobilitat, més enllà de l'aeri, i fomentar el diàleg, fins ara "ignorat", amb els agents socials.