La venda de Glovo es produirà el 4 de juliol
Delivery Hero va valorar la companyia en 2.300 milions, però no queda clar quin serà l'import final de l'operació
BarcelonaL’adquisició de Glovo per part de Delivery Hero ja té data d'execució: el 4 de juliol. Segons ha pogut saber l'ARA, el moviment, que va anunciar-se per sorpresa durant la nit de Cap d'Any d’aquest mateix any, quedarà per fi segellat set mesos després. De moment, no s’espera que l’execució de la compra provoqui cap canvi a la direcció de l’unicorn català, del qual Oscar Pierre seguirà sent el CEO amb el seu soci Sacha Michaud com a mà dreta.
El que sí que marcarà aquesta data és el primer dia en què els treballadors de l’empresa podran vendre les seves opcions de compra, o stock options, un sistema de remuneració habitual a les start-ups que permet que els empleats cobrin una part del seu sou en accions de la companyia. A més, el gegant alemany es va comprometre a entregar 7,2 milions d’accions seves als treballadors de Glovo que estaven en algun d’aquests programes de participacions. Aquestes accions avui dia tenen un valor total de 290 milions d’euros, quan el dia que es va tancar l’operació haurien tingut un valor de més de 700 milions.
Valor incert
El que no acaba de quedar clar és l'import final de la venda. Si bé Delivery Hero valorava la companyia en 2.300 milions en el moment d'anunciar la compra, Oscar Pierre va explicar durant el 4YFN del 2022 que "el preu de compra no serà aquest perquè dependrà del preu de l'estoc en el moment de la transacció", tot i que el cert és que l'empresa catalana no cotitza en borsa i per calcular-ne el valor s'ha de fer una valoració complexa. Des que es va fer pública la compra de Glovo, les accions de Delivery Hero s'han desplomat més d'un 50%: han passat de gairebé 100 euros a principis d'any a valdre'n poc més de 40 el mes de juny. Consultada per aquest diari, la companyia catalana no ha volgut fer declaracions.
Delivery Hero, que es dedica exactament al mateix que l'empresa catalana, va convertir-se en el principal accionista de Glovo el novembre del 2020, quan va comprar un 7,5% de la companyia al grup polonès AmRest, propietari de la cadena de restaurants La Tagliatella. Glovo, que mai ha tingut beneficis, preveu registrar durant el 2022 un resultat operatiu negatiu de 330 milions d’euros en pèrdues, després que el 2021 elevés els seus números vermells fins als 475 milions. L’empresa alemanya es va comprometre a fer de la d’Oscar Pierre una empresa rendible el 2023.