La ‘carn vegetal’ catalana Heura arriba al mercat asiàtic
La proteïna vegetal catalana continua amb l’expansió internacional
La proteïna vegetal catalana continua amb l’expansió internacional. Foods For Tomorrow, l’empresa productora de la carn vegana Heura, posarà per primer cop els peus en dos mercats asiàtics, Hong Kong i Singapur. D’aquesta manera, els seus productes estaran disponibles a les cuines del restaurant de l’hotel de luxe Grand Hyatt Singapore. Aquest acord de distribució ha arribat a través de Green Monday, un grup d’empreses socials amb l’objectiu de combatre el canvi climàtic. De fet, a través d’aquesta aliança la carn vegetal Heura també es podrà trobar a les botigues especialitzades en alimentació vegana Green Common de Hong Kong.
“Fer servir els animals com a intermediaris per produir proteïnes ha quedat obsolet com a forma d’enfrontar el repte d’alimentar tota la humanitat sense destruir el planeta”, defensa Marc Coloma, el fundador de Foods for Tomorrow. Segons la companyia, l’aterratge a l’Àsia és només el primer dels passos previstos per al segon semestre de l’any. En els pròxims mesos, la start-up barcelonina vol estendre la seva distribució a països com el Regne Unit, Holanda, Xile i Portugal. A més, Foods For Tomorrow incorporarà noves gammes de productes sense derivats animals. Per ara els seus formats per a Heura s’han centrat en els bocins (trossos de soja condimentats amb diferents espècies), els tacos i les pizzes.
En l’últim any, la companyia ha empès la seva implantació als lineals dels supermercats. Per exemple, des del juliol els seus productes ja es poden trobar a gairebé 60 establiments d’Ametller Origen. Abans ja havia arribat a acords de distribució amb la cadena de refrigerats La Sirena i amb els restaurants de fideus i menjar asiàtic Udon.
Onada de productors vegans
Foods For Tomorrow vol seguir l’estela d’altres empreses que han captat l’atenció dels inversors amb aliments lliures de derivats animals. El cas més destacat és el de Beyond Meat, una cotitzada valorada en més de 10.000 milions de dòlars. Els seus productes fets amb proteïna vegetal de pèsol ja es venen en algunes de les cadenes de menjar ràpid més grans del món. Des d’aquesta setmana Kentucky Fried Chicken se suma a Carl’s Jr. o Hard Rock Cafè i provarà en el seu menú els nuggets de pollastre vegetal.